Makten sa:
Är det bara jag som tycker det är lite märkligt att Happy publicerar en politisk artikel samtidigt som politik inte får diskuteras i forumet? Skatt är ju 100% politik.
Förmodligen beror den regeln på att ett nyktert och sakligt inlägg som ovan ofta resulterar i ett inlägg som nedan.
Makten sa:
Edit: Min åsikt är att skatter i allmänhet ska vara så låga som möjligt. Helst noll. Att se skatteavdrag som "bidrag" visar bara hur sjuk i huvudet man blir i detta land av all indoktrinering. Att bli lite mindre bestulen är inte att få bidrag.
Vilket sällan följs av sansade motargument eller resonemang. Tror det främst är därför regeln finns:
Att diskutera politik
Något som vi har märkt blir så infekterat att det förstör den goda stämningen är politiskt tjafs. Ingen hemmafest är kul när det blir vilt slagsmål i köket.
När en tråd spårat ut i politiskt tjafs märker våra moderatorer helt sonika tråden med [Politiskt tjafs], och låser den vid behov. Ni får ha vilka politiska åsikter ni vill, men om ni bråkar så mycket att ni förstör festen för övriga så åker ni ut på gatan."
Annonsen/artikeln är väl skriven som en debattartikel med syfte att dels sälja gymmedlemsskap dels bilda opinion. Den är inte partipolitiskt bunden och handlar inte heller om något OT-ämne. Jag tycker nog att inte att det behöver ses som [Politiskt tjafs].
Huruvida en tycker att skatt är stöld eller ej beror nog på hur en ser på skatt och viljan att betala den, där är vi nog olika :) Personligen har jag inget emot att betala skatt, men sen så är jag ju statlig tjänsteman ;)