[Artikel] Happyride är på Svenska Cykelmässan i Göteborg

AJ

Ny medlem
Cykelmassa.jpg

Svenska Cykelmässan i Göteborg är i full gång. Happyride är på plats och snackar nyheter med utställarna.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=27870

Senast ändrad:

AJ

Ny medlem
Oskar på Vartex berättar om vad Lapierre kommer med för nyheter till 2017.

AJ

Ny medlem
Håkan på Cycleurope berättar om Crescents elcyklar och om en ny satsning på servicetjänster för framtidens cykelbutiker.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Sitter på mässan och fikar nu. Bra mässa. Finns mycket av allt. Har just provat en eltrike. Helgrym. Plockat på mig mycket info om cykelleder i Sverige så nu är sommaren bokad ?

emmer

Ny medlem
Paraply kan vara bra för det småskädder lite och det var kö in när jag trampade förbi nyss...

AJ

Ny medlem
Det blir enduro, elcyklar och plusdäck när Nicklas från Merida berättar om nyheterna 2017.

AJ

Ny medlem
Marcus från Trek Bicycle Store Göteborg pratar om Treks modeller samt vikten av att synas.

emmer

Ny medlem
Ja, den handlare som inte insett vikten av att synas har inte på mässan att göra.

(Ursäkta, men ett göteborgswitz borde väl passa i tråden...)

tobo

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Sitter på mässan och fikar nu. Bra mässa. Finns mycket av allt. Har just provat en eltrike. Helgrym. Plockat på mig mycket info om cykelleder i Sverige så nu är sommaren bokad ?

Jag gjorde också ett besök igår.
Instämmer med att det var en bra mässa med mycket av allt.
Förra årets mässa i Älvsjö kändes ganska avslagen jämfört med Göteborgsmässan.

tobo

Aktiv medlem
Och nästa år flyttas Cykelmässan från Göteborg till Stockholm (Kista).

Undrar om Sweden Bike Expo kontrar med att flytta från Stockholm till Göteborg? ;)

cm.jpg

Senast ändrad:

Putte1981

Aktiv medlem
tycker det vart en ganska lam mässa, på tok för lite tillbehör och uppgraderingar som man vill klämma och känna på och kanske köpa hem. Det va första mässan jag gick hem ifrån utan en påse i handen.

nilis

Ny medlem
Håller med dig Putte1981 att var på tok för lite tillbehör, saknade främst stora namn som Shimano, Campagnolo och Sram för att få kika och känna på nyheter och diskutera detaljer i deras komponenter. Kändes som att mer än 70% av mässan var återförsäljare, lokala cykelklubbar och elcyklar, hade förväntat mig mer. Gick hem med en bok (Velóchef av Henrik Orre, inspirerande bok!), det säger en del om hur mässan var enligt mig.

Kan bara instämma med föregående inlägg.
Fanns inte mycket att klämma på och det sedvanliga köpsuget uteblev helt.
Ta tex canyon som man va sugen på att se lite "news" ifrån, vad hade dem? Jo, 1st cykel o vimpel!!!
Dom enda som brassade med prylar var väl evalds mtb, en härlig "second hand" hörna att fynda i.

Faema

Medlem
Ja, tråkig, kom också hem bara med en kokbok. Höghjulingen var dock intressant, gjorda i Tommelilla!
Ville träffa han med gramofonen i bröstfickan men han var inte där just då, annars var Åsa från Bicycling trevlig att prata med.

emmer

Ny medlem
nilis sa:
Håller med dig Putte1981 att var på tok för lite tillbehör, saknade främst stora namn som Shimano, Campagnolo och Sram för att få kika och känna på nyheter och diskutera detaljer i deras komponenter.
Men Microshift fanns på plats med både 10 och 11 -delade "minigrupper" :-)
(Kanske fanns någon MTB-grupp oxå? har filter i varseblivningen på sådant. Hur som helst kul att se någon annan än Campa som har mer än 3 ner / 1 upp i briftern.)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Det var väl ingen överaskning att det skulle vara mycket elcyklar, det var ju utannonserat innan :) samt att det var mycket "vanligt" folk där, dvs, icke-happyiter :) de tyckte nog det var ganska intressant, testbanan var också nästan bara elhojar när jag var där och kollade.

Nej jag tycker det är bra, folk får upp ögonen för att det går att klara sig utan bil, Ggb satsar ju på att det ska bli tre gånger så mycket cyklar till år 2025. Det hade ju varit helt fantastiskt om det blev så, men vad krävs då?

Konkret

Ny medlem
Sambal Oelek sa:
Det var väl ingen överaskning att det skulle vara mycket elcyklar, det var ju utannonserat innan :) samt att det var mycket "vanligt" folk där, dvs, icke-happyiter :) de tyckte nog det var ganska intressant, testbanan var också nästan bara elhojar när jag var där och kollade.

Nej jag tycker det är bra, folk får upp ögonen för att det går att klara sig utan bil, Ggb satsar ju på att det ska bli tre gånger så mycket cyklar till år 2025. Det hade ju varit helt fantastiskt om det blev så, men vad krävs då?

Regeringsskifte med Holland.

cubeforce

Aktiv medlem
Sitter just nu och ttitar på Svt 2, säkert en repris, där politiker på cykelmässan pratar om cykelpolitik. Jag kanske är cyniskt lagt men maken till floskler har jag nog aldrig hört....

liveforthis

Aktiv medlem
+1 på att det va mycket elcyklar. Men visst blir populärare.

Men det va bättre förr.

Senast ändrad:

ulffo

Aktiv medlem
Mässans höjdpunkt var nog Orres Custombyggda gravelbike, säger nog allt, ja och så höghjulingarna från Tommelilla..

Synd att det blir Stockholm nästa gång, men Göteborg är väl lite baksida nuförtiden?

Får väl åka utrikes för en riktig mässa...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer