[Artikel] Island: färglöst vackra stigar på en annan planet

matz 1

Ny medlem
Varit på Island några ggr och ja. Det är galet vackert !!
Då höll jag inte på med MTB men väl utförsåkning.
Sjukt bra glaciäråkning men väldigt annorlunda.
När jag var där var det förbjudet att ha hund och att dricka öl var absolut förbjudet.
Men sprit gick bra att hälla i sig .....hur mycket du ville.
Men öl ansågs farligt minsann :D
Och människorna där var väldigt trevliga :)

Wingqvist

Ny medlem
matz 1 sa:
När jag var där var det förbjudet att ha hund och att dricka öl var absolut förbjudet.
Ja, skidåkning finns ju också. Vi var på norra Island, Dalvik, och toppturade för några år sedan: https://www.freeride.se/o-med-sno/ Det var svincoolt, men jag håller nog ändå Norges kust lite högre, men har man gjort det så är Island absolut ett häftigt resmål för att gå toppturer på skidor.

Schenis

Ny medlem
Generellt ganska så lätt, i alla fall om man tänker på neråtkörning. Men som koncept passar det inte alla. Vissa turer måste man vada över forsar och bära cykel på ryggen många höjdmeter. Men neråt är merparten av stigarna enkla med mycket flyt. Sen finns det ibland nån svårare passage, men det går alltid fint att leda cykeln där. Gillar man kombinationen av natur och single tracks så har jag aldrig varit med om något bättre.

Bikzz

Medlem
matz 1 sa:
För min del var det vandring och camping för länge sen, från Landmannalaugar tex. Helt otroligt landskap, verkligen en annan planet. Har inget minne av att öl var förbjudet - men det kanske berodde på för mkt Svarta Döden --
.

Bilagor

happymtb.fr

Aktiv medlem
Schenis sa:
Generellt ganska så lätt, i alla fall om man tänker på neråtkörning. Men som koncept passar det inte alla. Vissa turer måste man vada över forsar och bära cykel på ryggen många höjdmeter. Men neråt är merparten av stigarna enkla med mycket flyt. Sen finns det ibland nån svårare passage, men det går alltid fint att leda cykeln där. Gillar man kombinationen av natur och single tracks så har jag aldrig varit med om något bättre.
Tackar!
Jag undrade om grabben skulle kunna vara med men vi får nog vänta några år till !

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer