[Artikel] Jakten på Sveriges bästa stigcykling (del 1/2)

Aron

Aktiv medlem

Happyrides reporter Aron Gooch arbetar med en ny bok och har de senaste åren jagat land och rike runt efter den bästa stigcykling Sverige har att erbjuda.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=36894

zinkpasta

Aktiv medlem
Schysst! Jag vill dock bestämt förneka att jag guidade i Hisingsparken (det var rekrevs), däremot visade jag och Johan runt i norra delarna av Delsjöområdet.

Aron

Aktiv medlem
zinkpasta sa:
Schysst! Jag vill dock bestämt förneka att jag guidade i Hisingsparken (det var rekrevs), däremot visade jag och Johan runt i norra delarna av Delsjöområdet.
Hoppsan! Jag blandade ihop nicken. 😬 Har korrigerat i artikeln!

Aron

Aktiv medlem
zinkpasta sa:
Aron sa:
zinkpasta sa:
Ingen fara. Dock är Hisingsparken fortfarande felstavat. ;-)
Dubbelhoppsan! Och då har jag ändå haft en Göteborgare som korrläst. 🤣

Skogling

Aktiv medlem
Så Aron, om jag skall åka iväg en långhelg i sommar och cykla fjälleder som har mer längd än tenikaliteter, vars skall jag bege mig?

Westman

Aktiv medlem
Vilken hitkavalkad av fina bilder Aron! Det var en ära att få visa att en liten bit av vårt stigguld för detta projekt. Ser fram emot boken/böckerna!

perzzon

Aktiv medlem
Det här gjorde mig väldigt glad. Trots att jag antagligen inte åker på någon mtbresa iaf de närmsta åren.

Rattnalle

Aktiv medlem
Aron sa:
zinkpasta sa:
Aron sa:
zinkpasta sa:
Ingen fara. Dock är Hisingsparken fortfarande felstavat. ;-)
Dubbelhoppsan! Och då har jag ändå haft en Göteborgare som korrläst. 🤣
Vi bryr oss inte så mycket om Hisingen. Det får öborna göra :-)

Westman

Aktiv medlem
För övrigt måste du ju stoppa med ett metakapitel i boken Aron, om ditt luffarliv medan du gjorde researchen. Det kan vara bra inspiration till oss alla som är lite för vuxna och jobbar för mkt ibland att man kanske borde ta en paus och vara i naturen mer.
#livingthedream

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Westman sa:
För övrigt måste du ju stoppa med ett metakapitel i boken Aron, om ditt luffarliv medan du gjorde researchen. Det kan vara bra inspiration till oss alla som är lite för vuxna och jobbar för mkt ibland att man kanske borde ta en paus och vara i naturen mer.
#livingthedream
Ja plus ett på det!

Aron

Aktiv medlem
Skogling sa:
Så Aron, om jag skall åka iväg en långhelg i sommar och cykla fjälleder som har mer längd än tenikaliteter, vars skall jag bege mig?
Jag tror att Funäsfjällen har mest att erbjuda utifrån dina preferenser. Massor med uppmärkt stig, både i skog och på kallfjäll. I Ramundberget finns också lift med en handfull flowiga grävda utförsåk.

Destinationsbolaget tipsar om följande turer:
https://www.funasfjallen.se/sommar/gora/cykla/cykelturer/
Notera att graderingarna är tilltagna i överkant, som de oftast är när något turistbolag är inblandat. Funäsdalsberget – Kåvan – Bruksgården är graderat som svart, jag säger blå som jag minns den, kanske röd efter att jag tittat igenom mitt filmmaterial lite noggrannare.

För den som har orken är en tur upp till Fältjägarstugan ett fint äventyr.

Det finns några varianter på den sk Gruvrundan. Det är en jättefint tur, men var inställd på att ta det riktigt varsamt kring Djupdalsvallen då det är mycket vandrare där.

Kläppen - Helags är också en fin dagsutflykt i området.

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Härligt å visst är Leif underbar de skammlade ihop till en fs innan körde han på en ht. Han kommer nästan alltid med när man hälsar på i Norrping så underbar :)

Atakua

Medlem
Jag ser fram emot din nästa bok. Den föregående boken blev för mig en stor inspiration för att kolla runt Stockholm efter nya stigar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer