[Artikel] Långloppscupen 2019: I helgen drar Sveriges bredaste mountainbikeserie igång

Wingqvist

Aktiv medlem
[Artikel] Långloppscupen 2019: I helgen drar Sveriges bredaste mountainbikeserie igång

Nu är det bara dagar kvar tills svenska långloppscupen i mountainbike sparkar igång med Billingeracet på lördag i Skövde. Årets upplaga av Mitsubishi MTB Challenge är den nittonde i ordningen och lockar som vanligt både vanliga, dödliga motionärer och supersnabb elit.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=34783

pennan

Medlem
jobbigt om man bor norrut....lite taskig spridning kan jag tycka.

skier

Aktiv medlem
pennan sa:
Jag bor långt söderut och har 80 mil till två av tävlingarna och 60 till en tredje, Sverige är avlångt helt enkelt...

Det ska bli skoj att köra på lördag, håller tummarna för att regnet håller sig borta.

NickPick

Aktiv medlem
pennan sa:
Relativt nära till lida loop, nära till mörksuggejakten, engelbrektsloppet, finnmarksturen, långa lugnet. Tycker nog allt att du bor ganska bra placerat.

Clark

Medlem
Raggamuffin sa:
Doominator1 sa:
KungJulian sa:
Ingick inte Lidingö mtb i detta förut?
Om jag inte missminner mig ingår Lida Loop, men inte Lidingöloppet MTB. Väldigt lätt att förväxla de namnen dock hehe.
Så är det ju men det har ingått förr om jag inte minns fel.
Nej, det har det aldrig gjort. Kanske inte omöjligt i framtiden då Västgötaloppet har lagt ner och de har en del gemensamma partners(?).

pennan

Medlem
NickPick sa:
pennan sa:
Relativt nära till lida loop, nära till mörksuggejakten, engelbrektsloppet, finnmarksturen, långa lugnet. Tycker nog allt att du bor ganska bra placerat.
Jo JAG bor ju bra till, men om man bor i Kiruna så blir det ju lite kämpigt.

Dags för Rättvik i helgen, Mörksuggejakten. Men det brukar alltid vara torrt och hett, nu är det mer blött och kallt. Mkt går på ås så där lär det funka bra ända, men det finns nåt blöthål i början om jag minns rätt, nånstans efter Vidablick, och där kanske det är sunkigt. Sen finns det ju en rot eller två också som blir tråkigare om de är blöta. Får hoppas att det är uppehåll på söndag i alla fall, ser så ut nu. Men brr så kallt...

42Hz

Aktiv medlem
Blir nog ett svettigt lopp i år!

Konsensus

Medlem
42Hz sa:
Blir nog ett svettigt lopp i år!
Om du syftar på Finnmarksturen, det var varmt förra året och jag tror nog söndagens race blir samma värme. Hur som helst så är loppet i Ludvika en trevlig händelse, gillar den skarpt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer