[Artikel] Mountainbike i Stockholm, därför är det så bra

Redaktionen

Medlem
poffa-2000x1166.jpg

Mountainbikecyklingen kring Stockholm håller toppklass, den är lätt att hitta till och lämplig för alla cyklister. 

Läs hela artikeln:

andersson.n

Aktiv medlem
Ibland när jag går i det slaskiga mörkret här i huvudstan kan jag bli cynisk om hur bra Stockholm egentligen är... Med rätt inställning och kläder är det dock en fantastisk stad året om, och de tidiga sommarmånaderna när grönskan kommer tillbaka med ljusblåa nätter är magisk.

trailbiker

Aktiv medlem
Tänk ändå att en puffetta-artikel om cykling i Stockholm glömmer / missar tex NICK (partisk iof), Hagakullen, Judarn, Törnskogen, Danderyd, Grimsta, Ekerö, Väsjöbacken, Bruket och lite annat. Men kul att Hellas nämndes 33 gånger :)

fredrikw

Aktiv medlem
Oj, hela jättestora Södertörn reducerat till att bestå av
1) Tyresta nationalpark (som har förbud mot cykling på stig)
2) till Tyresta angränsande områden (resten?)

Vem skriver dessa reklamtexter egentligen?

nisseson

Aktiv medlem
Det finns väl få platser som nämns i artikeln där det är tillåtet att cykla i terrängen?

Det framgår inte så tydligt, man får nästan intrycket av det motsatta. T.ex. texten "hela 40 procent av stadens yta är parker eller grönområden" saknar tillägget "där det är förbjudet att cykla annat än på väg eller cykelbana"

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
De som tänkte "Happy är en fin annonsplattform, vi köper den!" måste ha en konstans känsla av att ha köpt en burk med maskar. Vilka annonser landar egentligen bra här?

Jag gillar såklart att åsikter är helt fria (nåja) att uttrycka lite varsomhelst, och väljer att tänka att det fortfarande finns en server i någons garderob där hela skiten drivs ifrån, men för nuvarande finansiärer kan det inte ha varit den bästa investeringen direkt..😛

Johan T

Aktiv medlem
Men... Den enda cyklingen i skog som är tillåten i Stockholm är väl Fiskartorpets slingor och kanske några nya transportstigar i Björkhagen/Judarn typ? Övriga tips i artikel är antingen förbjuden mark för oss stigcyklister eller ligger i grannkommunerna. Grimsta? Nope. Judarn? Nono. Tack gode gud för grannkommunernas annorlunda inställning till oss cyklister, NICK, Lovö, med flera roliga spår. Ska man cykla i skogen är just Stockholm episkt kasst av enbart politiska skäl.

Totteman

Aktiv medlem
Det har hänt att jag doppat mig på en cykeltur. Jag tar bara av hjälmen och ser till att jag inte har mobil och plånbok på mig...vore surt att sumpa dem. Är det varmt så torkar man fort när man väl börjar cykla igen.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Det är väl främst Erstavik som verkligen inkluderar stig- och gruscyklingen utan egentliga förbehåll mer än krav på ansvarsfullt beteende i Nacka. Även Nacka kommun har en positiv inställning.

Tycker gott deras insatser och inställning gott kan lyftas i kontrast till Stockholms och vissa andra markägares njugga attityd.

laserolsson

Medlem
Det kanske är Stockholms län som menas i rubriken? Glöm då inte Järvafältet med flera mil av bra sigar. Passa er för att komma in på de förbjudna men väldigt lockande stigarna i Hansta naturreservat bara. Det ligger nämligen i Stockholms kommun. Och där cyklar vi ICKE!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer