[Artikel] Norska friåkaren Brage Vestavik kör Rampage

Redaktionen

Medlem
Brage-Vestavik-Norge-2000x1333.jpg

Norges egna freeridekung Brage Vestavik berättar om hur det känns att åka till världens största MTB freeridetävling Red Bull Rampage.

Läs hela artikeln:

Rassemouse

Aktiv medlem
Ska bli fett att se Brage köra. X games filmen var ju helt sjukt så det här borde ju bli bra det också!

freddes

Aktiv medlem
Följt lite hans resa nu i Utah på IG men trodde faktiskt att linjerna var förbyggda eller var de så innan? Tänker att det var ju ganska uppstyrt med de håriga hoppen/droppen innan med logotyp osv. Skall varje person göra en egen linje så har man ju 12 olika spår?

Rassemouse

Aktiv medlem
Följt lite hans resa nu i Utah på IG men trodde faktiskt att linjerna var förbyggda eller var de så innan? Tänker att det var ju ganska uppstyrt med de håriga hoppen/droppen innan med logotyp osv. Skall varje person göra en egen linje så har man ju 12 olika spår?
Vissa av de stora hoppen och trä konstruktionerna är förbyggda, men jag tror inte att de måste använda dem i sina linjer men har möjlighet att göra det. Sen fattade jag det som att det är samma ställe som 2016-2017 så vissa grejer finns säkert kvar sen dess med.

Hälsingland

Aktiv medlem

Dom gräver ju och shapear innan, åkarna är ju med och fixar var dom vill köra. Flera kör antagligen samma, fanns ju en del filmer på när Emil var med förra året på hur det gick till.

moros

Aktiv medlem
Har också för mig att de har begränsat med material i något avseende för att det skall vara hyfsat rättvist när de bygger.

stigfinnare

Aktiv medlem

Laan84

Aktiv medlem

Raggamuffin

Aktiv medlem
Dessutom tycker jag inte ens att det är så fräckt. Hardline slår det här med längder. Men jag är mer för Hockey än konståkning.

Risken är inte alls i relation till vad man får ut imho.

Trist för Zink att sätta det svåra och missa på det lilla.

Ustzeust

Aktiv medlem
Vad menar den ena kommentatorn med fortnite-skinsuit när han pratar om 3dkartan?
Vet vad fortnite är men fattar fortfarande inte

Foxis

Aktiv medlem
Blir så kluven då man kollar Rampage. Visst, extremt grymt men så stora konsekvenser för de sm kör… :-/

Raggamuffin

Aktiv medlem
Håller med. Fascinerande men jag vet inte riktigt om man ska gilla det eller låta bli… Lite som Isle of Man - svårt att slita sig från….

Ilse of man är tusen gånger fräckare än detta å andra sidan, insatsen är lite mer värd. Även om det är alldeles för många som tyvärr har kvitterat där genom åren.

freddes

Aktiv medlem
Blir så kluven då man kollar Rampage. Visst, extremt grymt men så stora konsekvenser för de sm kör… :-/
Håller med, gårdagens crash fick en att fundera. Satt bara några åkare innan och sa till frun att snart får vi nog se ett dödsfall på Rampage. Läser man runt lite så verkar många fått en annan syn på det också.

Paco

Aktiv medlem
Kul att Brage fick McGazza-priset iaf och hoppas att han får en inbjudan nästa år oxå.

Foxis

Aktiv medlem
Det som avgör huruvida Rampage är bra eller dålig form av underhållning är om åkarna VILL köra eller inte. Är det egen motivation som gör att de ställer upp eller är det sponsorpress, karriärmöjligheter osv som gör att de lite motvilligt tar den hyfsat stora risken?

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag måste erkänna att jag inte var så road av det i år. Oklart varför.
Jag tycker att det känns FÖR farligt. Lite gladiatorspel över det och att åkarna lite motvilligt kör för pengar, spons, ryktbarhet...

Jag brukar imponeras, men nu sitter jag bara och hoppas att de inte skall köra ihjäl sig. Man har gått för långt.

Fast jag är en gubbe som inte är jätteinsatt i sporten - det är dock inte lika roligt längre i mina ögon.

Paco

Aktiv medlem
Ett förslag till er som tycker att det här med Rampage känns lite läskigt/farligt, titta inte.

Låt även bli att se Hardline.

MTBemil

Aktiv medlem
Det jag kan undra är om högre risk faktiskt gör det intressantare att se på eller tävla, kan tycka att efter en gräns så gör det inte det. Iallafall innom slopestyle så låter det som att åkarna tar till mer tekniska trick när hoppen är mindre och säkrare, och även om rampage handlar om mer än bara trick så kan det nog vara sant där med.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer