[Artikel] Norska friåkaren Brage Vestavik kör Rampage

Paco

Aktiv medlem
Gillar bara inte att se folk dö i direktsändning. Men point taken - jag slutar titta.
Jag kan ha fel, har haft det en gång tidigare, men än så länge har ingen åkare dött än. Varken i direktsändning eller i efterhand av sina skador.

Att det kan se otäckt ut när dom vurpar håller jag med om, men det tycker jag även när jag tittar på alpin skidåkning. Nästan att det ser lite läskigare ut när en livlös kropp glider nerför backen efter en vurpa i störtloppet.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag kan ha fel, har haft det en gång tidigare, men än så länge har ingen åkare dött än. Varken i direktsändning eller i efterhand av sina skador.

Att det kan se otäckt ut när dom vurpar håller jag med om, men det tycker jag även när jag tittar på alpin skidåkning. Nästan att det ser lite läskigare ut när en livlös kropp glider nerför backen efter en vurpa i störtloppet.
Än..

Nä - jag slutar. Vill inte se den första och någon krash här trodde jag på allvar att det var en fatal krash jag såg.

Foxis

Aktiv medlem
Jag vet inte om det här delades sist vi diskuterade Rampage på Happy, men delar ändå. Det är sånt här som får mig att vilja bojkotta och skriva #f*ckrampage på youtube osv.

TLDR: Atleterna får riktigt dåligt betalt, måste stå för försäkring själva, och Redbull är mest fokuserade på att inte se dåliga ut. Det är väl därför de klippte bort rätt snabbt från Toms olycka igår och knappt kommenterade den. Lite jäkla pinsamt då de inte berättade att han transporterades bort på bår samtidigt som man såg det i oskärpa bakom kommentatorerna. Ganska svinigt….

http://adventureriskreport.blogspot.com/2015/10/red-bull-rampage-pulling-off-mask.html?m=1

MTBemil

Aktiv medlem
Jag vet inte om det här delades sist vi diskuterade Rampage på Happy, men delar ändå. Det är sånt här som får mig att vilja bojkotta och skriva #f*ckrampage på youtube osv.

TLDR: Atleterna får riktigt dåligt betalt, måste stå för försäkring själva, och Redbull är mest fokuserade på att inte se dåliga ut. Det är väl därför de klippte bort rätt snabbt från Toms olycka igår och knappt kommenterade den. Lite jäkla pinsamt då de inte berättade att han transporterades bort på bår samtidigt som man såg det i oskärpa bakom kommentatorerna. Ganska svinigt….

http://adventureriskreport.blogspot.com/2015/10/red-bull-rampage-pulling-off-mask.html?m=1
Hade faktiskt missat den artikeln, är lite såna saker man tyvärr inte är förvånad att få veta. Men de verkar ju ändå gjort en del ändringar till följd av kritiken, så frågan är väl snarare om det är tillräckligt eller vad de har kvar att göra.

Lite jäkla pinsamt då de inte berättade att han transporterades bort på vår samtidigt som man såg det i oskärpa bakom kommentatorerna.
det sade de ändå
och det tyckte ändå jag de hanterade bra, bättre att klippa bort och ge uppdateringar som det kommer än att spekulera och visa krasher och sjukpersonal när man inte vet hur det har gått

Foxis

Aktiv medlem
det sade de ändå
och det tyckte ändå jag de hanterade bra, bättre att klippa bort och ge uppdateringar som det kommer än att spekulera och visa krasher och sjukpersonal när man inte vet hur det har gått
Nej, grejen var att de sa det långt senare. Då han bars bort på bår och man såg det i bakgrunden satt de och spekulerade i vad jublet från åskådarna kunde betyda. ”Oftast att de sätter sig upp eller reser sig”. Och samtidigt båren i bakgrunden. Pinsamt.

freddes

Aktiv medlem

De e ju lite röv men jag vet jag läste en artikel om lönerna inom sporten och just risken att skada sig och missa åkdagar = inkomst.
Men ja att Red bull är ett otrevligt företag så sätt är väl ingen direkt nyhet heller. Kan verkligen se det framför mig när de får papperna kring friskrivningar (som man fått skriva på ett par gånger på dvs resor)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer