[Artikel] Ny (eller gammal) på stigcykling? Ge dig inte ut i skogen förrän du har läst detta

sdx

Aktiv medlem
[Artikel] Ny (eller gammal) på stigcykling? Ge dig inte ut i skogen förrän du har läst detta
Du menar att det är fakta att det enda alternativet till cement vid husbyggnation är "koskit och halm". Det om något är, som du så kärnfullt uttrycker det, fel.
Jpl har inte skrivit koskit &halm det gjorde jag.så varför kasta skit på honom för det.
Om du inte kan hålla reda på vem som skriver backa bandet och läs.men som sakt jag har sett den retoriken förut.

IM

Aktiv medlem
Jpl har inte skrivit koskit &halm det gjorde jag.så varför kasta skit på honom för det.
Om du inte kan hålla reda på vem som skriver backa bandet och läs.men som sakt jag har sett den retoriken förut.
Det har jag inte sagt. Läs vad jag skrev.

Jag vet inte vilken retorik du åsyftar.

JPL

Aktiv medlem
Det har jag inte sagt. Läs vad jag skrev.

Jag vet inte vilken retorik du åsyftar.
Vi lägger ner diskussionen. Denna tråden förtjänar att hålla sig kvar på rätt köl. Om du kan ange hur man ersätter cement i betong på ett rimligt vis så kan vi starta en separat OT-tråd för det.

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Man läser vad man vill läsa, eller så tar man till sig vad andemeningen med inlägg avser. Vi börjar enkelt; vad ska du ersätta cement med?
I det här fallet tycker jag är det är högst relevant att läsa vad jag faktiskt skrev. Det innebär nämligen att påståendet om att jag "kastar skit" på dig samt att jag inne kan hålla reda på vem som skriver vad faller.

Kritiken mot retoriken förstår jag sin sagt inte.
Det innebär, med reservation för en potentiellt givande diskussion kring retorik, att inlägget bäst kan beskrivas som meningslöst, och aningen otrevligt (min subjektiva uppfattning).

Jag fast inte sagt att cement skall ersättas. Jag har sagt att "det finns mängder av utmärka tekniker för husbyggen som utesluter cement. Att valet skulle stå mellan cement och "koskit och halm" är väl egentligen knappt värt att kommentera."
Jag står, till exempel, för egen del inför byggnationen av en villa där den mer traditionella cementgrunden ser ut att utebli till förmån för glasfiber eller träbaserad lösning.

Nu tänker åtminstone jag återlämna tråden.

MarcusL79

Aktiv medlem
I GBG har typ hälften av alla i skogen airpods och hör inte när man glatt ropar ”pling pling”.
Just "pling-pling" är verkligen bästa tipset. Har i all välmening sagt/ropat "ursäkta" oavsett om jag cyklat med matkassar eller tränat och då har somliga blivit riktigt sura. Har funderat en både en och två gånger på vad man kunde säga istället, men sen jag började med "pling-pling" flinar alla bara. Tack yonsson!

SaDle

Medlem
Bra, vill göra ett tillägg. Den sak jag fått absolut mest positiva kommentarer om är min Timber Trailbell. Väldigt enkelt och effektivt sätt att göra människor uppmärksamma på att man kommer cyklande. Väldigt bra om man cyklar där det är många som rör sig. Eller slå på den där det finns risk att man överraskar någon om man inte vill ha den pinglande hela tiden. Ett enkelt sätt att skapa bättre relationer i skogen.
Vilken grej. Tänkte direkt på denna.

Bilagor

• 11880582.jpg
    11880582.jpg
    11.4 KB · Besök: 15

Bengt-re

Aktiv medlem
I det här fallet tycker jag är det är högst relevant att läsa vad jag faktiskt skrev. Det innebär nämligen att påståendet om att jag "kastar skit" på dig samt att jag inne kan hålla reda på vem som skriver vad faller.

Kritiken mot retoriken förstår jag sin sagt inte.
Det innebär, med reservation för en potentiellt givande diskussion kring retorik, att inlägget bäst kan beskrivas som meningslöst, och aningen otrevligt (min subjektiva uppfattning).

Jag fast inte sagt att cement skall ersättas. Jag har sagt att "det finns mängder av utmärka tekniker för husbyggen som utesluter cement. Att valet skulle stå mellan cement och "koskit och halm" är väl egentligen knappt värt att kommentera."
Jag står, till exempel, för egen del inför byggnationen av en villa där den mer traditionella cementgrunden ser ut att utebli till förmån för glasfiber eller träbaserad lösning.

Nu tänker åtminstone jag återlämna tråden.
Du vet... miljöPOLITIK fungerar inte heller att diskutera. Diezelberra och betongbörje blir kränkta om du antyder att CO2, PTFE, diesel eller cement är dåligt.

IM

Aktiv medlem
Du vet... miljöPOLITIK fungerar inte heller att diskutera. Diezelberra och betongbörje blir kränkta om du antyder att CO2, PTFE, diesel eller cement är dåligt.
Det har du säkerligen helt rätt i. Personligen har jag dock inget intresse av att sänka mig till en nivå som innebär att diskussioner som kan kränka människor, som de facto har en objektivt felaktig uppfattning, inte skall föras.

Därmed inte sagt att jag då och då avstår från att stånga pannan blodig. 😁

sdx

Aktiv medlem
Det har du säkerligen helt rätt i. Personligen har jag dock inget intresse av att sänka mig till en nivå som innebär att diskussioner som kan kränka människor, som de facto har en objektivt felaktig uppfattning, inte skall föras.

Därmed inte sagt att jag då och då avstår från att stånga pannan blodig. 😁
Försök att återvinna glasfiber. Man kan se var det hamnar i naturen med Gammla uttjänta vindsnurrror. Cement går att återvinna till barlast.

IM

Aktiv medlem
Försök att återvinna glasfiber. Man kan se var det hamnar i naturen med Gammla uttjänta vindsnurrror. Cement går att återvinna till barlast.
Jag skall vara storsint och låta dig klura ut den mest uppenbara bristen i ditt resonemang på egen hand. Lycka till och trevlig helg.

zyklom

Aktiv medlem
Nej tack, dårlig artikel. För mkt överspel av rekommendationer hur man ska föra sig på stig.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer