[Artikel] Svensken som designar cyklar åt världens snabbaste racers

Redaktionen

Medlem
Leo-Malmeryd-designer-Canyon-2000x1125.jpg

Har du någon gång drömt om att designa din egen cykel? Svenska ingenjören Leo Malmeryd designar mountainbikes på Canyon.

Läs hela artikeln:

Fundadores

Aktiv medlem
Bra artikel. Kul att det är flera svenska som jobbar med cykeldesign.

Man blir ju fundersam när han tycker att de får dras med rykten om problem med den tidigare modellen. Har ett förslag: byt namn. Marknadsavdelningen kanske också skulle behöva lite förstärkning...

Lars.E

Aktiv medlem
Är det hos Leo man lägger en beställning på önskade uppdateringar av befintliga modeller?
Om så vore fallet så skulle jag gärna sätta mig ner och berätta om några små förändringar som hade gjort Dude till en ännu bättre cykel än den redan är.
Han är välkommen att höra utav sig om han vill veta vad norrlänningar önskar av en snöcykel som även är grymt kul resten av året.

Mvh. En som är inne på sin tredje Dude pga att det fortfarande är den mest prisvärda fatbiken.

rln

Aktiv medlem
Är det hos Leo man lägger en beställning på önskade uppdateringar av befintliga modeller?
Om så vore fallet så skulle jag gärna sätta mig ner och berätta om några små förändringar som hade gjort Dude till en ännu bättre cykel än den redan är.
Han är välkommen att höra utav sig om han vill veta vad norrlänningar önskar av en snöcykel som även är grymt kul resten av året.

Mvh. En som är inne på sin tredje Dude pga att det fortfarande är den mest prisvärda fatbiken.
Vi vill också läsa dina åsikter.

Lars.E

Aktiv medlem
Vi vill också läsa dina åsikter.
Dude är enligt mig en av de mest prisvärda cyklarna på marknaden om man vill ha en fatbike med cf-ram.
Men, den skulle kunna bli ännu bättre med väldigt små förändringar. Framförallt när det gäller vad som är kompatibelt i korta kedjestags-inställningen (tex, så skulle men kunna flytta kedjestagens bredaste ställe närmare vevpartiets drev så att vissa däcks kantdubbar får plats i korta läget. Jag har 32t drev på min ena Dude, och det är fortfarande gott om utrymme mellan drev och stag).
Jag tänker även att Large-ramen hade hade blivit trevligare med ett kortare styrrör för att få fronten lägre nu när slaglängden på gaffeln ökat till 120mm (jag kör utan distanser, modifierat styrlager och styrstammen i negativ vinkel på min large för att få styret där jag vill ha det).
Sedan när det gäller spec, så hade jag gärna sett att de återinförde en helstel variant med riktigt fin utrustning.

Med det sagt så är det fortfarande en av de bästa och mest kompatibla fatbikes på marknaden. Men... Den skulle kunna bli bättre.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer