[Artikel] Test – Cykelkläder från 7mesh

AJ

Ny medlem

7mesh är ett kanadensiskt cykelklädmärke med rötter i Squamish, British Columbia. Märket startades 2014 av ett gäng cyklister som tidigare arbetat med cykelkläder inom outdoorföretaget Arc’teryx. Kollektionen består av jackor, tröjor och byxor för la

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=33647

cerro

Aktiv medlem
marr sa:
Går de att köpa häromkring?
Velo Östersund, Åre Skidsport och Sportson Sundsvall är de som säljer än så länge. Men finns svensk distributör så öppet för fler butiker att sälja.

7Mesh Corsa jackan är grym, använder min flera gånger i veckan från nu till våren :)

kais01

Aktiv medlem
har två 7mesh resistance jackor för användning i regn. bra passform och hög kvalitetskänsla.

väger nada. smidig att ha med sig. inte svettig. har windstopper tyg som trots att det är luftigt står emot regn åtminstone en timme. tejpade sömmar.

den mindre anpassad att ha utanpå kroppsnära cykelkläder, den (mycket) större drar jag vid behov utanpå pendlarkläder, där jag ofta bär en civil jacka eller jeansjacka.

Jimel

Aktiv medlem
kais01 sa:
har två 7mesh resistance jackor för användning i regn. bra passform och hög kvalitetskänsla.

väger nada. smidig att ha med sig. inte svettig. har windstopper tyg som trots att det är luftigt står emot regn åtminstone en timme. tejpade sömmar.

den mindre anpassad att ha utanpå kroppsnära cykelkläder, den (mycket) större drar jag vid behov utanpå pendlarkläder, där jag ofta bär en civil jacka eller jeansjacka.
Rymmer dom skydd under?

kais01

Aktiv medlem
du tänkte på armbågsskydd??

brukar använda armbågsskydd vid mtb, och det går nätt och jämnt under den mindre av jackorna, men föredrar att ha skyddet utanpå den jackan. med den större jackan inga problem att ha skydd under.

kan mäta jackornas vidd vid armbågen, om det var detta du undrade över:)

Jimel

Aktiv medlem
Tack, ja jag är på jakt efter något att dra på sig om man är på tex en enduro tävling så armbågsskydd och ryggskydd men armbågsskydden är väl det som tar mest plats. Du behöver inte mäta :)

kais01

Aktiv medlem
7mesh resistance-jackan är på rea just nu, på 7mesh.com. 132 euro med frakt och moms, skickas från holland. mycket luftig tejpad membranjacka utan svett (verkligen!), men som ändå står emot en skur. väger strax över 100g.

passade på att köpa en ännu större xxl att dra utanpå vinterkläderna, varit den vädertypen en del i år. annars har jag en m för landsvägsbruk, och en xl som jag kört utanpå pendlarkläderna sommartid när regn kommit. varit en bra kombo.
AF784C15-08A9-44A7-A60D-8811D6102780.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer