[Artikel] Trek Roscoe 7 - allkonstnären

Redaktionen

Medlem
Trek-Roscoe-7-test-forsta-bild.jpg

En hardtail under 20 000 kr är många nybörjarcyklisters förstahandsval. Happyride har testat Treks Roscoe 7 som visar sig vara en ypperlig cykel för mer än bara nybörjare. 

Läs hela artikeln:

O

Medlem
Påminner mycket om Silverback Slade som en av mina grabbar kört drygt 2 år. Var då inte helt lätt att hitta en hoj med dom egenskaperna från något av dom stora märkena. Hellre en vettig och kul HT än en dålig FS om man skulle ligga inom budgeten. Har själv lånat den, riktigt underhållande på teknisk stig.

Bilagor

• 20201107_132853.jpg
    20201107_132853.jpg
    831.4 KB · Besök: 26

Velocipeden

Aktiv medlem
Har en kompis som har en två-tre generationer bakåt. Gaffel är bytt och lite slit och blandat, men jädrar i min låda så kul han haft på den. Pumptrack, fjällturer, och stig, stig stig har den gjort med bravur. Jag var lite skeptisk i början och tänkte att den hänger nog inte med så länge men tror det är 4-5 år nu. Helt rätt hoj.

SocialGimp

Aktiv medlem
Påminner mycket om Silverback Slade som en av mina grabbar kört drygt 2 år. Var då inte helt lätt att hitta en hoj med dom egenskaperna från något av dom stora märkena. Hellre en vettig och kul HT än en dålig FS om man skulle ligga inom budgeten. Har själv lånat den, riktigt underhållande på teknisk stig.
Silverback Slade - Det var en cool cykel jag aldrig hört om tidigare! (y)

Roscoe är snäppet lite "vassare" dock men med små marginaler.

H.

Aktiv medlem
Ser riktigt bra ut. Sen att betala 17k för en "instegshoj" kan ju kännas tokigt, men den är ju fasen så mycket bättre än min första riktiga mtb som jag köpte för typ 10k för 22 år sen. (Gary Fisher Kaitai).

Berk

Aktiv medlem
Ser riktigt bra ut. Sen att betala 17k för en "instegshoj" kan ju kännas tokigt, men den är ju fasen så mycket bättre än min första riktiga mtb som jag köpte för typ 10k för 22 år sen. (Gary Fisher Kaitai).

Håller helt med. Priserna har åkt upp i pandemin.

Ser att din första MTB redan hade dämpad gaffel! Min första var en Marin Nail Trail för 28 år sen. Klart att Roscoe är bättre. Men då körde jag i Nederländerna och hittade ingen terräng lämplig till MTB nära där jag bodde, så sålde den och köpte en hybrid.

Nya Roscoe har geometri mycket nära min Nordest Bardino som jag kör med 130 mm gaffel. Jag är mycket nöjd med den! Tur att jag hittade en oanvänt (stål)ram på K&S. Kostnader äv bygget var ungefär som en Roscoe 8, men med bättre komponenter.

Makten

Aktiv medlem
Har en kompis som har en två-tre generationer bakåt. Gaffel är bytt och lite slit och blandat, men jädrar i min låda så kul han haft på den. Pumptrack, fjällturer, och stig, stig stig har den gjort med bravur. Jag var lite skeptisk i början och tänkte att den hänger nog inte med så länge men tror det är 4-5 år nu. Helt rätt hoj.
Då lär det i och för sig vara så totalt annan geometri att det knappt går att jämföra med cykeln som testet avser? 😉

Berk

Aktiv medlem
Varför är inte den här artikeln klistrad?

Hunkig modell, proffsiga foton, buzzwordzz som "plattförs", det här borde ju vara något som alla vill ta del av?

Antar att någon glömde att klistra den.

Men vad gör klisteringen? Jag har sett nålen, men har inte märkt någon effekt av den.

Berk

Aktiv medlem
Är det inte bättre att nosa på en X-Caliber 8 istället? Jag menar, 17k för en nybörjare...?

X-caliber har en riktigt gammaldags geometri. Bra till grusvägar, men ingenting för svensk stig. Nya Roscoe har däremot perfekt geometri. Det är ännu viktigare för nybörjare.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer