[Artikel] Trenden som pumpar in över Cykelsverige

Redaktionen

Medlem

Såväl svenska politker, skidorter som cyklister har börjat inse tjusningen av att flyta trampfritt fram över kuperade gokart-liknande banorna som ploppar upp runt om i landet. 

Läs hela artikeln:

happymtb.fr

Aktiv medlem
Trevligt med pumptrack!
Vad kostade dom tre som velosolution Scandinavia byggde?
Finns det andra seriösa aktörer som bygger pumptrack?
Vore intressant att veta om man ska börja prata med kommunen

SIE

Aktiv medlem
Jag har nog inte lyckats hitta någon info om hur det gick för göteborgsförslaget, finns det någon mer kompetent informationsletare därute?
Och vet någon apropå det vem det är som håller på att bygga hopp jämte pumptracken vid Frölundaborg?

Wingqvist

Aktiv medlem

zinkpasta

Aktiv medlem
Jag har nog inte lyckats hitta någon info om hur det gick för göteborgsförslaget, finns det någon mer kompetent informationsletare därute?
Och vet någon apropå det vem det är som håller på att bygga hopp jämte pumptracken vid Frölundaborg?
@Kara kanske vet mer om hur det går för pumptracksförslaget?

Ang. hoppen vid Frölundaborg så är det några kids. :-) Jag har inte själv träffat dem, men de var med o hjälpte till lite med ombyggnationen/restaureringen av pumptracken (som långsamt pågår..) ett av tillfällena (när jag inte var med..).

Fundadores

Aktiv medlem
Pinsamt att Uppsala, Sveriges fjärde största stad, som dessutom utsett till årets cykelstad tre år i rad inte har byggt en vettig pumptrack.

Aron

Aktiv medlem
Jag känner med er i Uppsala och vill inte förringa ett lidande. Men vill bara inflika pinsamheten i att Stockholm, Sveriges överlägset största och rikaste stad med antagligen flest MTB-cyklister, inte har en endaste pumptrack, eller visar någotsomhelst intresse för att bygga MTB-leder.

När det gäller sånt finns ett antal ”småorter” som är överlägset bäst och vackrast.

Kara

Medlem
@Kara kanske vet mer om hur det går för pumptracksförslaget?

Ang. hoppen vid Frölundaborg så är det några kids. :-) Jag har inte själv träffat dem, men de var med o hjälpte till lite med ombyggnationen/restaureringen av pumptracken (som långsamt pågår..) ett av tillfällena (när jag inte var med..).
Nä...det går så där för GBG Stad att fatta beslut ang. pumptracksförslaget :( Sist jag hörde var att det var inte budgeterat (nähä!). Ska trycka på de igen. Men, ärligt talat, så tror jag vi behöver sponsorer för att dela upp kostnader.

Och jag "känner" de som "bygger" hoppen nära pumptracken vid Fröudaborg - i fall någon vill snacka med dem. De fick tillstånd att egentligen bygga hoppen över hela kullen så det är bara att köra ;)

Kara

Medlem
Jag hade kontakt med en positiv person från GBG Stad i veckan. Hon skulle träffa en person som tydligen hanterar det förslaget och prata om det. Så den positiva personen fick ett maila med massa bra bilder samt förklaring varför vi behöver sådan pumptrack i GBG (hon frågade mig varför just asfalt). Samt fick länk till pumptrack i Järvsö som bra exempel. Jag vet inte mer än det. Men har fortfarande hopp att det kan bli av. Antingen delade kostnader GBG Stad och sponsorer eller hela täcks av Staden.

Startgas

Aktiv medlem
Jag hade kontakt med en positiv person från GBG Stad i veckan. Hon skulle träffa en person som tydligen hanterar det förslaget och prata om det. Så den positiva personen fick ett maila med massa bra bilder samt förklaring varför vi behöver sådan pumptrack i GBG (hon frågade mig varför just asfalt). Samt fick länk till pumptrack i Järvsö som bra exempel. Jag vet inte mer än det. Men har fortfarande hopp att det kan bli av. Antingen delade kostnader GBG Stad och sponsorer eller hela täcks av Staden.
Järvsö pumptrack är väl till viss del finansierad med bidrag från Allmänna Arvsfonden? Ansök hos de, sammanlagda summan för alla ansökningar förra året var visst mindre än deras budget för det året. ;)

Berk

Aktiv medlem
Jag känner med er i Uppsala och vill inte förringa ett lidande. Men vill bara inflika pinsamheten i att Stockholm, Sveriges överlägset största och rikaste stad med antagligen flest MTB-cyklister, inte har en endaste pumptrack, eller visar någotsomhelst intresse för att bygga MTB-leder.
Jag har lärt mig pumpa på flowtrailen i Fiskartorpet, men den är en flowtrail, inte en riktigt pumptrack.

Kara

Medlem
Järvsö pumptrack är väl till viss del finansierad med bidrag från Allmänna Arvsfonden? Ansök hos de, sammanlagda summan för alla ansökningar förra året var visst mindre än deras budget för det året. ;)
Det låter vettigt. Dock i dagens läge har vi inte en klubb som kan/vill söka pengar. Dvs. just nu är det bara jag som privatperson som försöker att driva detta. Även om jag tillhör GSC....

Lars.E

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer