[Artikel] Vallåsen spänner bygg-musklerna inför öppningen

skier

Aktiv medlem
Jag var där igår, inte alls mycket folk tyckte jag, kanske 2-3 min kö/varv. Generellt var det fint skick på lederna, ganska lös sand/grus på en del ställen (t ex i maggan) som nog skulle behöva lite regn för att sätta sig.

Annars såg det ut som vanligt tycker jag, är väl hoppzonen uppe vid släpliftstoppen som är ny, tror de oxå har ändrat lite i nedre delen av tårtan (oua-oua?), tyckte det gick snabbare där och var lättare att hålla fart över hoppen.

noxin

Medlem
Var där i lördags. Kön till liften såg lite lång ut men att de har ankarliften igång+att det är mer kapacitet i sittliften gjorde verkligen nytta.

Lederna var riktigt fina med bara slutet på V-line och några berms i Spruffs som var lite sandiga men inga konstigheter. Tech merchant var grym när man fick till hoppen mellan bermsen.Sedan leder den ju direkt in i gamla dh-banan som är värd att åka minst en gång men i alla fall för mig så lägger jag mer krut på andra leder :)

Vet inte om de shapeat om hoppen i Oua-oua något men de kändes riktigt smooth och för första gången så clearade jag samtliga. Inte riktigt lyckats med de mindre dubblarna innan större droppet på slutet innan.

Riktigt kul!

Wingqvist

Aktiv medlem
Det var 760 pers totalt där under hela helgen fick jag reda på nu från platschefen Jesper, uppdaterade artikeln med det också. Jag upplevde på fredagen att det var ingen kö att tala om, det var typ rulla fram och vänta på att några skulle hoppa på och sen var det ens egen tur. Ankarliften var det inte många som tog, där var det ju ingen kö alls på fredagen.

jonte987

Aktiv medlem
Ok, låter bra.
Förra året var det bra med kö på öppningsdagen men det var påsk och folk ville ut efter tunga 3-4 veckor med restriktioner (welcome to 2021 bitch) och hade valfärdat bland annat från Åre.

Ustzeust

Aktiv medlem
Var där i lördags, efter elva så vart det riktigt lång kö till sittliften så jag tog bara ankarliften resten av dagen. Kan det varit 10-15 min till sittliften och 0-3 min till ankarliften?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer