[Artikel] Våra cykelkompisar - 7 älskade och hatade karaktärer

Redaktionen

Medlem
ooopoff-2000x1125.jpg

Låt oss ta en titt på några av de kompisar som vi cyklar med.

Läs hela artikeln:

H.

Aktiv medlem
Internetcyklisten (som jag tyvärr gått och blivit), vet alldeles för mycket om nya prylar, geometrier och trender men kan inte/hinner inte/orkar inte cykla på riktigt :)
Utan tvekan jag också. Älskar att cykla men hinner aldrig med det.

Berk

Aktiv medlem
Jag saknar "Singlespeedarn" - cykelvärldens motsvarighet till veganen som står på ett berg av spräcka knäskålar, svingades ett par 180mm vevar mot livet, åldern och förnuftet.

Ja, verkar vara hetaste trenden på happy just nu hos män som är inte så ung längre. Jag är nu också med, men visste ännu inte att jag behövde 180 mm vevar ...

Fredrik S

Aktiv medlem
Som redan konstaterats saknas Rättshaveristen och Internetcyklisten, annars var det väldigt träffsäkert.

Jag ägnade under ca 10 år av mitt liv all min fritid åt att kuska land o rike runt på pistolskyttetävlingar och även där finns alla dessa karaktärer.

Någon som är sugen på 3 timmar i baksätet på en bil, sittandes mellan Ursäktaren och fullsatsaren på väg hem från en tävling där det inte riktigt gått som de tänkt sig?

Scut

Aktiv medlem
Ja, verkar vara hetaste trenden på happy just nu hos män som är inte så ung längre. Jag är nu också med, men visste ännu inte att jag behövde 180 mm vevar ...
Samma här. Alla mina cyklar är numera enpetare, sålde av min "ingenjörs/tandläkar-cykel" med alla millimeter slaglängd och moderiktigt många växlar till förmån för min "idiot-cykel" som jag ändå cyklar mest på.

Bengt-re

Aktiv medlem
Saknar mig själv - stigidioten som säger ”det här ser lovande ut, vi tar en ny väg” med resultatet att 3 småsura XC-cyklister får vada genom ett kärr och leka pushbike genom lingonriset.

Att pushbika sig genom kärr och taggbuskfält i sin strävan att hitta en ny väg känner jag väl igen.... btw fryser kärr långsamt - har jag hört....

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag saknar två typer.

n+1 cyklisten som samlar på sig mer prylar än man någonsin hinner använda. Allt verkar kul, har jag en sån kan jag göra det också, den behöver inte vara nyast eller finast, jag vet ju ändå inte hur man gör men jag kan prova.

Den andra typen är den stenhårda men ändå ödmjuka långcyklisten. Vi skall ju bara cykla Stockholm-Göteborg och tillbaka. Som tur är är det regn utan snö och bara kraftig motvind åt ett håll, än så länge. Har ni foliefiltarna med så drar vi.

Jag är absolut den första typen. Den andra typen önskar jag att jag var men det är inte så.

kais01

Aktiv medlem
jo vi kan sakna några alltid återkommande typer, t ex långfärdsoptimisten, som med några veckors varsel tänker cykla till lissabon givetvis i riktning dit mot alltid förhärskande motvind.

men inte tidigare har cyklat mer än tre mil, och inte vet hur man lagar en punka eller ens har med en pump i det alltför rikhaltiga bagaget.

rolig läsning i artikeln! för mer i liknande genrer roa er gärna med dessa två:)
C9FB28AA-B19F-4298-83D9-0AC30E73D97E.jpeg
ECA3D854-B870-445F-9EA1-CBBF2AE331DC.jpeg

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Rätt pricksäkert ändå tycker jag, skrattade lite. Har definitivt träffat på alla sorter - sen finns det ju klart fler förstås. Vet inte ens om jag räknas som cyklist längre själv - eller jo, jag cyklar ju varje dag men det är mera som transport.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Typer och typer...
Finns konton jag saknar, mycket. Vissa brann upp, andra upp i rök och några har tagit sitt sista tramptag.

Grimpeur

Aktiv medlem
Underbar artikel. Är är själv randonneur men känner ändå igen mig i mycket. Skulle jag få önska mig en till kategori så vore den entusiatiske nybörjaren. All in för allt och positiv och vill prova allt och känner inga begränsningar och har noll erfarenhet.

Manurhin2

Aktiv medlem
Som redan konstaterats saknas Rättshaveristen och Internetcyklisten, annars var det väldigt träffsäkert.

Jag ägnade under ca 10 år av mitt liv all min fritid åt att kuska land o rike runt på pistolskyttetävlingar och även där finns alla dessa karaktärer.

Någon som är sugen på 3 timmar i baksätet på en bil, sittandes mellan Ursäktaren och fullsatsaren på väg hem från en tävling där det inte riktigt gått som de tänkt sig?
Hehe, vi hade ofta med en ursäktare som förklarade hela vägen till tävlingarna varför det inte skulle gå bra. Han sitter numera i förbundsstyrelsen.

Peter G

Aktiv medlem
Och jag dåren som cyklade på sommardäck på min Bad Boy in i det sista, åkte omkull och insåg att det var dags för cykeln att gå i ide. Sökte länge efter vinterdäck men hittade inget (40-584).

Der Kaiser

Aktiv medlem
Och jag dåren som cyklade på sommardäck på min Bad Boy in i det sista, åkte omkull och insåg att det var dags för cykeln att gå i ide. Sökte länge efter vinterdäck men hittade inget (40-584).

Lite OT men lösningen för 27,5 vardagscyklar som behöver vinterdäck är att köpa en uppsättning 26"hjul till dem, där finns det både fler vinterdäck att välja på och man kan ha bredare däck än vad man kan med 27,5.

Peter G

Aktiv medlem
Lite OT men lösningen för 27,5 vardagscyklar som behöver vinterdäck är att köpa en uppsättning 26"hjul till dem, där finns det både fler vinterdäck att välja på och man kan ha bredare däck än vad man kan med 27,5.
Pallade in köpa hjul till hojen, endast däck. Tack ändå.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer