Åsikter KTM Scarp 294 SX

Zsilander

Ny medlem
Åsikter KTM Scarp 294 SX
Har tänkt köpa en MTB för trail till våren, efter att inte ha cyklat i princip något alls på 15år.
Jag var in till en lokal handlare och hittade KTM Scarp 294SX. Dom skulle släppa den för 26k pga. Förra årets modell. Listpriset enl. Försäljaren 30k.

Är det någon som har några åsikter eller testat denna cykel någonting?
Heldämpat är det jag vill ha pga. Knäskador sedan tidigare.

Annars har jag också funderat på Merida One Twenty 600 men den hade dom inte inne och visste inte om dom får in heller pga strul med alla leveranser i dessa tider.

Tack på förhand!

Åkerskog

Aktiv medlem
Åsikter KTM Scarp 294 SX
Kort och brant. Med ganska dåliga bromsar och fjädring. Kul att de skriver att den är byggd med Alperna i tanken... Känns som att du skulle kunna hitta något betydligt bättre för den pengen. Beggad Trek fuel ex om du vill köra stig eller specialized epic om det är mer xc du är sugen på tex. Eller en scott spark. Även en enklare är nog bättre än KTMen.

Zsilander

Ny medlem
Åsikter KTM Scarp 294 SX
Skippar KTMen. Hittade som ingen info och tester om den cykeln heller så det gjorde mig lite orolig. Tack för svaren.

Men annars Meridan om jag kommer över en sådan?
Alt. Nån beggad Trek. Men jag är skeptisk till att köpa sånt här begagnat då jag inte har full koll på vad man ska kika på när man är iväg och tittar på en cykel.

jonte987

Aktiv medlem
Åsikter KTM Scarp 294 SX
Ja, det är väl lite bättre. Dyrt men så är det kanske nu. En bra dag finns det roligare.
För 35 000 får man en allebike alpha och en skeen trail troligen för samma

Zsilander

Ny medlem
Åsikter KTM Scarp 294 SX
Har kollat lite på den där Trekken också så den finns också med i tankarna. Ingen som har några cyklar inne den här tiden verkar det som då alla ska handla skidor istället. Och jag vill ju känna på grejerna innan man handlar 😅

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer