Åsikter sökes Ghost sl amr 4.9 2020 samt allmänt köpråd ht / fs

tobs

Ny medlem
Tjena
Jag sitter i köptankar mellan HT och FS och försöker hitta något prisvärt kring 10-13k alternativt begagnat helst under/kring 10k
Kikar även på om jag skall ta det stora klivet in på FS xc-cykel direkt och då helst hitta begagnat eller demo under 15k.

Jag har fått erbjudande om en oanvänd Ghost SL AMR 4.9 2020 för cirka 18k och funderar på om det kan vara ett BRA köp eller om jag lika väl skall välja en HT.
Cyklar mest stig och platt men uppskattar om det går utför och är lite knöligt ibland också. Kan även hända att man dyker upp i en bikepark under sommaren, men främst stigar skulle jag säga.
Har på HT-sidan sneglat på en Radon zr team 7.0 som verkar vettig utifrån pengen och mitt förstånd.

Tips mottages med öppna armar men väldigt nyfiken på vad folket tycker om Ghost-cykeln samt Radon-cyklen, om den kan vara värd att överväga.

//Tobias

Bilagor

• ghost-sl-amr-49-al-29-classic-tan-jet-black-1.jpg
    ghost-sl-amr-49-al-29-classic-tan-jet-black-1.jpg
    337.6 KB · Besök: 13

RullaSnabbt

Ny medlem
Jag har versionen Ghost Sl Amr 4.7 som jag använder både för långturer på skogsstigar och i bike park(Åre & Vallåsen). Tycker att det är mycket valuta för pengarna i cykeln och är över lag nöjd, men det finns antagligen mer trampeffektiva alternativ om ens huvudmål är att cykla XC.

tobs

Ny medlem
Jag har versionen Ghost Sl Amr 4.7 som jag använder både för långturer på skogsstigar och i bike park(Åre & Vallåsen). Tycker att det är mycket valuta för pengarna i cykeln och är över lag nöjd, men det finns antagligen mer trampeffektiva alternativ om ens huvudmål är att cykla XC.

Tack för inputen i frågan!
Jag slog idag till på cykeln, valet blev extra lätt när jag fick ner priset ytterligare.
Ser fram emot att även kunna cykla lite utför också samtidigt som jag kan ta mig an skogsstigar.

MVH

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer