Assos bibs storlek?

rogart

Aktiv medlem
Assos bibs storlek?
Är sugen på att införskaffa ett par sådana efter alla lovord här på forumet men är lite tveksam på storlek . Normal drar jag xl i dom flesta bibs förutom Giordanas som jag har xxl i . Är det likadant med Assos? Tänkte eftersom dom också är Italienska. Jag är 191cm över havet och väger 85 kg

Assos bibs storlek?
Shit där ser man!Att dom var Schweizsiska visste jag inte .Har jag lärt mig nåt nytt idag . Ser ut som om ett par xl skulle bli bra då.Tack för hjälpen!

Assos bibs storlek?
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> 183/75 = XL på mig...

DavidF skrev:
> 187/78 L.

De verkar alltså ganska flexibla i storlekarna.

Assos bibs storlek?
Jag är ca 179 och kör med L, tror jag skulle tycka hängslena skulle strama alldeles för mycket om jag vore så lång som en del andra här som kör med L.

Assos bibs storlek?
Med den flexibilitet som verkar finnas hos Assos kanns Large som ett sakert val pa mina 188 cm/73 kg. Ar i forsta hand ute efter deras knickers

Assos bibs storlek?
Skulle tippa på att gränsen för L går typ vid 185-190 i längd. På mig (185) stramar hängslena lite väl när man står, men inte när man cyklar.

Assos bibs storlek?
Men du var inte helt "fel" ute, de ligger i italienska Schweiz ;-)

Roger A skrev:
> Shit där ser man!Att dom var Schweizsiska visste
> jag inte .Har jag lärt mig nåt nytt idag . Ser
> ut som om ett par xl skulle bli bra då.Tack för
> hjälpen!

Assos bibs storlek?
Nästan alla Assos kläder stramar när man står. Dom är liksom sydda i cykelställning. Jag har en långärmad tröja som är grymt korvig och jobbig runt axlarna/armarna när man står, men när man sätter sig på cykeln så försvinner den. Grymt.

Assos bibs storlek?
190/86 XXL (XLG)

Testade XL men jag tyckte dom var lite väl korta. XLG är också tajta och korta när man står men sitter perfa när man cyklar.

Assos bibs storlek?
JT skrev:
> Nästan alla Assos kläder stramar när man står.
> Dom är liksom sydda i cykelställning.

Precis. De rumänska sömmerskorna sitter hukade i cykelställning vid symaskinerna ;-)

Assos bibs storlek?
JKolmo skrev:
> Precis. De rumänska sömmerskorna sitter hukade i
> cykelställning vid symaskinerna ;-)

Man måste tänka på luftmotståndet. Även när man syr.

Assos bibs storlek?
är 171 väger 76 och L är för smått för mig ,stasar när man trycker på
edit: för trånga runt låren och jag har inga monster lår...

Senast redigerad av en moderator:
Assos bibs storlek?
Roger A,

Om du inte redan köpt ett par Assos så kan du ju kolla in deras hemsida för guidning www.assos.ch
Med dina mått landar du på ett par i strl. XLG (XXL). Kan eventuellt funka med ett par i strl. XL beror ju lite på längdförhållandet mellan din över/underkropp. Själv kör jag på ett par i strl. L (180/85). Dom sitter bra och förmodligen ännu bättre om jag lyckas deffa bort 5kg..

Assos bibs storlek?
195/130kg strl. XS.... Tar ungefär 40 min att ta på men djävlar vad dom sitter tight och bra sen :-)
.
.
.
.
.
.
.
.
Allvarlig talat är mina mått 198/96kg och XLG sitter bra tycker jag. Däremot tycker jag dock att blöjan i mina TF1.Mille_S5 är lite klumpig i framkanten. Jag är verkligen inte hängd som en häst eller så men jag tycker att det blir lite väl trångt för bollarna när man ligger ner i bocken och kör. Antagligen skulle TF1.13_S5 varit ett bättre val för mig...

Assos bibs storlek?
ÅL skrev:
> om dom stasar när du trycker på har du
> förmodligen bara glömt att dra ner byxorna innan
> toalettbesöket.

Va? Jag är antagligen dum på riktigt nu men jag hajar inte...

Assos bibs storlek?
är nog mig han menar ^_^ av någon anledning så glider dom uppför högt på låret och nyper åt, misstänker linimentet. på onsdagsträningen kände jag direkt att något var fel när pulsen gick lite. uppbörjade nästan känna kramp i bennen som jag tog i för kung och fosterland. var nästan så jag inte fixade att ligga på rulle.

Assos bibs storlek?
180 cm/75 kg Har ett par 3/4 långa i L som sitter perfekt.
Har även en Intermediate Evo långärmad tröja i L. Jag är inte särskilt kraftig men den är gjord för spagettiarmar.

/J

Assos bibs storlek?
Speedrobby skrev:
> Roger A,
>
> Om du inte redan köpt ett par Assos så kan du ju
> kolla in deras hemsida för guidning www.assos.ch
>
> Med dina mått landar du på ett par i strl. XLG
> (XXL). Kan eventuellt funka med ett par i strl. XL
> beror ju lite på längdförhållandet mellan din
> över/underkropp. Själv kör jag på ett par i
> strl. L (180/85). Dom sitter bra och förmodligen
> ännu bättre om jag lyckas deffa bort 5kg..

Tackar .Har införskaffat mig ett par F1.UNO till att börja med .Köpte ett par Xl och dom sitter som en smäck

Assos bibs storlek?
J-mark skrev:
> 180 cm/75 kg Har ett par 3/4 långa i L som sitter
> perfekt.

Drygt 180 och -10 kg och mina 3/4 i L sitter också så himla bra... :)

Assos bibs storlek?
En relaterad fråga när vi har så många Assos-aficionados samlade. Vad är dealen med deras egna tvättmedel? Kommer min svindyra brallor att explodera om jag tvättar dem med Via?

Assos bibs storlek?
toshiba skrev:
> Vad är dealen med deras egna tvättmedel?

Det funkar utmärkt som groggvirke.

Dealen är att dom vill att du ska köpa deras tvättmedel. Ungefär som att Canon säger att du måste använda deras batteri i deras kameror. Det går alldeles utmärkt att tvätta med vanligt tvättmedel, men då tjänar ju inte Assos några pengar på tvättmedel.

Senast redigerad av en moderator:
Assos bibs storlek?
toshiba skrev:
> En relaterad fråga när vi har så många
> Assos-aficionados samlade. Vad är dealen med
> deras egna tvättmedel? Kommer min svindyra
> brallor att explodera om jag tvättar dem med Via?

Läste någonstans att vanliga tvättmedel, typ Via, uppnår sin huvudsakliga tvätteffekt genom att tyget satureras med vatten som sedan pressas ur tyget och förhoppningsvis följer smutsen med ut. Dessutom lämnas en hel del parfym och kemikaler kvar i tyget. Detta är inte optimalt när man tvättar funktionsmaterial som ju bygger på att tyget ska vara vattenresistent till viss grad. Brallorna lär inte explodera men vissa egenskaper, tex. fukttransport, elasticitet osv, kan möjligtvis försvinna fortare än om man använder ett specialtvättmedel. Jag håller med om att Assos eget tvättmedel luktar vedervärdigt och starkt, men smaken är ju som bekant olika du kanske gillar den skarpt. Annars kan jag rekomendera ett amerikanskt tvättmedel som brukar finnas i vildmarksaffärer typ Naturkompaniet eller Alewalds som är specialgjort för funktionskläder och som inte lämnar någon som helst lukt eller rester i tyget. Det kostar, om jag minns rätt, 89:- för en flaska som räcker till 18 tvättar. Minns inte vad det heter men det har en jätteful hemmagjord etikett med massa orange dayglofärg där det står en massa "fakta" om tvättmedlet. Jag kör mina Assos brallor i detta sedan något år och jag har inte haft något problem med exploderande shorts, utlsag i rumpan eller andra problem.

Tillbaka
Topp