Atredo

Belse

Aktiv medlem
Atredo
Jag har handlat från cykelpartner.dk och det fungerade alldeles utmärkt, varorna var hemma på 2-3 dagar. Kollade även på deras svenska filial Atredo men dom hade inte med dom saker som jag ville ha så det blev att beställa från den danska sidan.
 

Slow_easy

Ny medlem
Atredo
Måste tyvärr i nuläget utfärda en varning här! Kolla på Trustpilot. https://se.trustpilot.com/review/atredo.se?page=2
Många som haft problem senaste månaden. Själv är jag en av alla dem som efter över en månad ännu väntar på leverans och där de besked man får av kundtjänst (som dock svarar vänligt) tyvärr inte stämmer. Jag gissar att de tyvärr tappat kontrollen på något sätt. Varor som anges finns i lager visar sig vara restnoterade, beställningar försenas eller glöms bort, de påstår att varor skickats som budföretagen inte känns vid i sina trackingsystem, etc.
 

Slow_easy

Ny medlem
Atredo
Såklart har inte ALLA problem, men jag skulle vara försiktig när man ser leveranser bara verkar försvinna utan förklaring...
Jag fick t ex följande svar när jag mailade deras Danska kundtjänst: ”Vi oplever i øjeblikket forlængede svartider på både mails og telefon, samt forlængede tilbagemeldinger ved udbetalinger og reklamationer.
Dette er grundet et nyt system, som vi er i færd med at implementere, for at forbedre din shoppingoplevelse hos os.”

Nytt IT-system som tydligen leder till felaktiga lagersaldon, förseningar och leveranser som inte kommer fram och inte kan spåras...
 
Senast ändrad:

me.I.am

Aktiv medlem
Atredo
Slow_easy sa:
Såklart har inte ALLA problem, men jag skulle vara försiktig när man ser leveranser bara verkar försvinna utan förklaring...
Jag fick t ex följande svar när jag mailade deras Danska kundtjänst: ”Vi oplever i øjeblikket forlængede svartider på både mails og telefon, samt forlængede tilbagemeldinger ved udbetalinger og reklamationer.
Dette er grundet et nyt system, som vi er i færd med at implementere, for at forbedre din shoppingoplevelse hos os.”

Nytt IT-system som tydligen leder till felaktiga lagersaldon, förseningar och leveranser som inte kommer fram och inte kan spåras...

Ibland kan man nästan tro att webbföretagen är lika snåla som sina kunder när dom ska beställa nytt it-system "Va? Är inte dom billigaste lika bra som dom dyra???".
(eller snarare, jag vet, såvida dom inte skiljer sig markant från andra typer av företag)
 

Arsozath

Aktiv medlem
Atredo
me.I.am sa:
Slow_easy sa:
Såklart har inte ALLA problem, men jag skulle vara försiktig när man ser leveranser bara verkar försvinna utan förklaring...
Jag fick t ex följande svar när jag mailade deras Danska kundtjänst: ”Vi oplever i øjeblikket forlængede svartider på både mails og telefon, samt forlængede tilbagemeldinger ved udbetalinger og reklamationer.
Dette er grundet et nyt system, som vi er i færd med at implementere, for at forbedre din shoppingoplevelse hos os.”

Nytt IT-system som tydligen leder till felaktiga lagersaldon, förseningar och leveranser som inte kommer fram och inte kan spåras...

Ibland kan man nästan tro att webbföretagen är lika snåla som sina kunder när dom ska beställa nytt it-system "Va? Är inte dom billigaste lika bra som dom dyra???".
(eller snarare, jag vet, såvida dom inte skiljer sig markant från andra typer av företag)

Hört talas om SAP?
 

Bengt-re

Aktiv medlem
Atredo
Arsozath sa:
me.I.am sa:
Slow_easy sa:
Såklart har inte ALLA problem, men jag skulle vara försiktig när man ser leveranser bara verkar försvinna utan förklaring...
Jag fick t ex följande svar när jag mailade deras Danska kundtjänst: ”Vi oplever i øjeblikket forlængede svartider på både mails og telefon, samt forlængede tilbagemeldinger ved udbetalinger og reklamationer.
Dette er grundet et nyt system, som vi er i færd med at implementere, for at forbedre din shoppingoplevelse hos os.”

Nytt IT-system som tydligen leder till felaktiga lagersaldon, förseningar och leveranser som inte kommer fram och inte kan spåras...

Ibland kan man nästan tro att webbföretagen är lika snåla som sina kunder när dom ska beställa nytt it-system "Va? Är inte dom billigaste lika bra som dom dyra???".
(eller snarare, jag vet, såvida dom inte skiljer sig markant från andra typer av företag)

Hört talas om SAP?

Jodå... affärssystemet som får alla sina kunder att gå konkurs. Det är välkänt. ..
 

me.I.am

Aktiv medlem
Atredo
Arsozath sa:
me.I.am sa:
Slow_easy sa:
Såklart har inte ALLA problem, men jag skulle vara försiktig när man ser leveranser bara verkar försvinna utan förklaring...
Jag fick t ex följande svar när jag mailade deras Danska kundtjänst: ”Vi oplever i øjeblikket forlængede svartider på både mails og telefon, samt forlængede tilbagemeldinger ved udbetalinger og reklamationer.
Dette er grundet et nyt system, som vi er i færd med at implementere, for at forbedre din shoppingoplevelse hos os.”

Nytt IT-system som tydligen leder till felaktiga lagersaldon, förseningar och leveranser som inte kommer fram och inte kan spåras...

Ibland kan man nästan tro att webbföretagen är lika snåla som sina kunder när dom ska beställa nytt it-system "Va? Är inte dom billigaste lika bra som dom dyra???".
(eller snarare, jag vet, såvida dom inte skiljer sig markant från andra typer av företag)

Hört talas om SAP?

Nej, så jag har svårt att avgöra om ditt inlägg är en form av härskartaktik i syfte att trycka ner mitt inlägg.
 

simcam

Ny medlem
Atredo
***VARNING - Handla inte från Atredo.se (danska företaget Cykelpartner.dk) ***

Jag vill inte att ni ska behöva utsättas för det jag utsattes för. Atredo dröjer orimligt länge med återbetalning av returer och hittar på alla möjliga stories för att hålla inne på dina pengar. Om ni ändå väljer att beställa från Atredo, räkna inte med att varor kommer fram i tid och framförallt: skriv av eventuella pengar tillbaka på returvaror - de lär du aldrig få. I mitt fall valde jag att inte ge upp och efter nästan sju (!) veckor med otaliga samtal (och minuter i telefonkö) samt mejl, fick jag till slut mina pengar tillbaka. En enkel sökning visar att jag inte är den ende som haft/har problem med dem. Returer är en naturlig del i onlinehandel och måste ske rättvist och seriöst.
 

TuK

Ny medlem
Atredo
jag kan endast bekräftar det. Handla inte från Atredo!!! Den helt kundservice är orimligt! Reperation, retur och återbetalning funkar inte! Atredo är en katastrof!
 

TuK

Ny medlem
Atredo
Om du ha köpt från Atredo du vill också anmäla dig för att varna andra. Cyklister håller ihop. Jag kan endast berättar av min erfarenheter med de och den är jätte dåligt.
 

Woodknocker

Aktiv medlem
Atredo
Bra att varna så där, det gillar vi. Lyssna inte på hatarna.

Hur ska man annars veta? Ta bara Wiggle, de brukade till och med vara jättebra men nu är de helt förstörda. Ingen kundservice och världens sämsta bolag. Själv beställd jag början av september för att se det gå tillbaks till Wiggle nu i oktober. Såå klart man ska varna!<

Gör som nobelpristagaren i ekonomi, gå på massans kunskap.
 

moros

Aktiv medlem
Atredo
Har beställt ett antal gånger från Atredo utan problem. Ja bortsett då från att de använder sig av Bring, bara det är egentligen skäl nog att inte handla från dom. Men de har ibland bra priser och saker i lager som inte finns någon annanstans. Jag har dock aldrig hanterat returer hos dom så den biten får stå oemotsagd
 

Oskar

Aktiv medlem
Atredo
Ta bara Wiggle, de brukade till och med vara jättebra men nu är de helt förstörda. Ingen kundservice och världens sämsta bolag. Själv beställd jag början av september för att se det gå tillbaks till Wiggle nu i oktober. Såå klart man ska varna!<

Gör som nobelpristagaren i ekonomi, gå på massans kunskap.

Man behöver knappast vara nobelpristagare i ekonomi för att fatta att det är korkat att beställa från Wiggle efter Brexit.
 

jonte987

Aktiv medlem
Atredo
Ska man gå på massans kunskap så kan man inte handla alls. Allt är skit.
Ovan exampel vet jag inget om men Wiggle är knappast svåra att handla av. Vad jag vet så är det inte de som som sköter tull och postgång i Sverige.

Sen kan man ju välja att handla de 90% där de har dåligt sortiment och höga priser hos tysken istället. Kvarvarande 10% är bra på Wiggle&CRC.

Förhppningsvis kan man snart handla de grejorna på Bikester istället så fort stortysken styrt upp Wiggle (fast bikester väl också skit)
 

Woodknocker

Aktiv medlem
Atredo
Man behöver knappast vara nobelpristagare i ekonomi för att fatta att det är korkat att beställa från Wiggle efter Brexit.
Ja det fattade ju då inte jag.

OCH! De var kalas första beställningarna (efter Brexit) men denna gången ooj ooj oj. De har anlitat något skräpföretag vid namn Hermes och de killarna kan då inte leverera gods, det ska jag bara tala om för er. Det var förresten dem jag menade där ovan när jag skrev "världens sämsta bolag". Wiggle är bara näst sämst.
 

MrSthlm

Aktiv medlem
Atredo
Jag borde kanske läst den här tråden innan jag beställde i går *LoL*

En första udda sak var att orderbekräftelsen hamnade i gmails skräppost. Enbart detta borde rimligen leda till en hel del onödig förvirring bland deras kunder.

Orsaken till jag att jag beställde via Atredo var att de hade High5s sportdryck i lager till bra pris. Wiggle verkar ha totalt slut på tex High5 Energy Source Plus.

Wiggle fungerar fortfarande bra för mig men med jobbig leverans samt att en order ofta verka ta runt två veckor nu (så har man bråttom är de numera ett tveksamt val men möjligt det går att göra expressleverans till högre pris?). Sista beställningen nyligen gav de mig två val, antingen hemleverans (vilket inte fungerar så bra när jag är på kontoret) eller Postens utlandsterminal. Hade alltså inget val längre att välja mitt lokala postombud vilket jag alltid föredrar. :-( Så visst fick jag mina varor efter två veckor men rätt jobbigt.

Edit: Dock redan fått besked från Bring att varorna är på väg efter min nattbeställning i går. Så Atredo.se verkar snarare vara snabbare jämfört med långsammare än konkurrenterna. 😁
 
Senast ändrad:

Ilritorno

Aktiv medlem
Atredo
Har beställt två gånger från dem. Inga problem annat än som tidigare påpekats, de använder Bring, så tar onödigt långt tid från att de skickat till man får prylarna.
Men man vet ju aldrig hur bra de är förrän man får problem. Det är då de prövas. Så finns det mycket klagomål kan det ju finnas skäl vara försiktig. Beror väl till stor del på hur mycket pengar det handlar om i beställningen, ifall man vill ta risken.
 
Senast ändrad:

Putte--

Aktiv medlem
Atredo
Har oxå beställt från Atredo ett antal ggr och har aldrig haft problem, har iofs inte behövt returnera någonting så det låter jag vara osagt om hur det funkar men jag är nöjd. BikeInn däremot, där snackar vi returhantering från helvetet.
 

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer