ooms sa:Jo. Men tror du de som vill trimma och hålla på tänker så långt? De tänker primärt på sig själv och sina behov. Att ta hänsyn till lagar, regler, och andra verkar inte stå högt på agendan.Johan A sa:Men är inte ett av de större problemen med att trimma elhojar att bromsarna ev inte fixar det? Eller är det bara en teoretisk risk? Jag har alltså ingen aning men om det är så utsätter man ju andra för fara. Och om det inte är så kan man helt bortse från detta inlägg.
staine sa:Det behövs inget mc-kort för att köra mc heller.
Vanos sa:Jösses! det behövs fan inget jävla mc kort för att cykla. Jag kan cykla i 45 kmh med den hjälp cykeln har. Så det spelar ingen roll om den hjälper till lite till. Ville bara se om nån viste om det gick utan att köpa nya grejer. Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.
ooms sa:Jo. Men tror du de som vill trimma och hålla på tänker så långt? De tänker primärt på sig själv och sina behov. Att ta hänsyn till lagar, regler, och andra verkar inte stå högt på agendan.Johan A sa:Men är inte ett av de större problemen med att trimma elhojar att bromsarna ev inte fixar det? Eller är det bara en teoretisk risk? Jag har alltså ingen aning men om det är så utsätter man ju andra för fara. Och om det inte är så kan man helt bortse från detta inlägg.
Som sagt, är det en sån här balanserad person på en trimmad elcykel (dvs olaglig elmoppe) man vill att ens barn ska möta på cykelvägen?Vanos sa:Jösses! det behövs fan inget jävla mc kort för att cykla. Jag kan cykla i 45 kmh med den hjälp cykeln har. Så det spelar ingen roll om den hjälper till lite till. Ville bara se om nån viste om det gick utan att köpa nya grejer. Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.
Johan A sa:Men är inte ett av de större problemen med att trimma elhojar att bromsarna ev inte fixar det? Eller är det bara en teoretisk risk? Jag har alltså ingen aning men om det är så utsätter man ju andra för fara. Och om det inte är så kan man helt bortse från detta inlägg.
ooms sa:Och för att föraren troligen inte har så bra omdöme...
Men va fan. Ta bussen lr lär dig cykla. Trött man blir...Vanos sa:^^ mest för att komma till jobbet på 10 min utan att bli svettig XD
JTF sa:Vikten är ett s.k. nollargument. Däremot kan ju kanske "gasen" hänga sig om man är inne och river i elektroniken, så då kan det väl sitta fint med 203-skivor för att försöka döda motorn...
Vanos sa:Jösses! det behövs fan inget jävla mc kort för att cykla. Jag kan cykla i 45 kmh med den hjälp cykeln har. Så det spelar ingen roll om den hjälper till lite till. Ville bara se om nån viste om det gick utan att köpa nya grejer. Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.
me.I.am sa:Så TS slipper skriva det obligatoriska slutinlägget:
Vad har hänt med Happy (trots att jag är nyregistrerad vet jag hur det var förr), bara en massa inavlade nördtöntar.
Makten sa:1888 sa:Varför bara lvg:are?
Tror inte så många mtb:are har plinga dom heller ;)
Jag tog det exemplet för att de som gnölar mest om trimmade elcyklar på detta forum verkar vara LVG-cyklister, vars "stil" hindrar dem från att följa lagen själva. Det är som vanligt; det är helt okej att begå brott om man kan motivera det för sig själv. Att man sen har en brutal dubbelmoral mot andra är inte så viktigt.
Jag har faktiskt ringklocka på mina skogscyklar:-) Inte för att det är lag på det, utan för att det är praktiskt. Lite som att det skulle kunna vara praktiskt att ha lite högre topphastighet än 25 km/t på en elcykel.
staine sa:För att den väger 20 kg mer.
Eller imploderande...ForesterGuy sa:staine sa:För att den väger 20 kg mer.
Så...din cykel väger 2 kg? Imponerande.
Nä, men det behövs för en trimmad elcykel eftersom den då ÄR en MC.Vanos sa:Jösses! det behövs fan inget jävla mc kort för att cykla.
Vanos sa:Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.
Vanos sa:Bla bla bla.... Men folk verkar bara vara allmänt efterblivna.
Argumenterar du för att alla cyklar som har en hjälpmotor är en motorcykel?Vanos sa:Nu ska vi ta det lilla lugna. Det blir inte en MC för cykeln går i 30 Km/h. Med argumentet att det skulle vara en MC bara för att den går fort håller inte. Antigen ÄR det en MC jämt... För att den har en motor, aka "motor-cykel". Och för att döda diskutionen helt så kan vi säga att vanliga cyklar och är motorcyklar för det går att cykla bra fort om man har en bra cykel och bra fysik.
...en kroppsbyggare? :-Oooms sa:Man tvekade lite i början, men nu är det ju uppenbart att vi har att göra med...
Vanos sa:En ska till. Det va inte frågan om att trimma. Det va att ta bort spärren så den går i sin default hastighet! :*
Jag är ganska övertygad om att samma sak gäller för trimmad elcykel som för trimmad moped, men det kommer nog snart en dom klargör det.Vanos sa:Det blir inte en MC för cykeln går i 30 Km/h.
glitch sa:Pure comedy den här tråden - vad har hänt med happy??
Moralpaniken när elcyklar kommer på tal.....
Går det bra att dundra ner för åreskutan ska det nog funka att ha en elcykel med skivbromsar som går i 45.
Vill ts trimma sin elcykel låt hen göra det.
Men här är så klart bara lagens väktare där ingen cyklat mot rött eller olämptligy snabbt på en cykelbana, alltid med reflexer och belysning samt ringklocka. Halleluja! Bara ingen bryter mot LAGEN!!!
Det brukade vara högt i tak på happy...
Jensen sa:glitch sa:Pure comedy den här tråden - vad har hänt med happy??
Går det bra att dundra ner för åreskutan ska det nog funka att ha en elcykel med skivbromsar som går i 45.
Men här är så klart bara lagens väktare där ingen cyklat mot rött eller olämptligy snabbt på en cykelbana, alltid med reflexer och belysning samt ringklocka. Halleluja! Bara ingen bryter mot LAGEN!!!
kan det bero på att han bryter lagen på ett ställe där han riskerar att skada andra och inte bara sig själv? rätt stor skillnad mot om han vill dundra fram på nått ställe, där han bara riskerar sig själv o inget annat om något händer.
ForesterGuy sa:Jensen sa:glitch sa:Pure comedy den här tråden - vad har hänt med happy??
kan det bero på att han bryter lagen på ett ställe där han riskerar att skada andra och inte bara sig själv? rätt stor skillnad mot om han vill dundra fram på nått ställe, där han bara riskerar sig själv o inget annat om något händer.
I skogen?
*duckar*
Jensen sa:glitch sa:Pure comedy den här tråden - vad har hänt med happy??
Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att folk argumenterar emot olaglig trimning av elcykel?glitch sa:Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att hen försöker trimma sin elcykel?
ooms sa:Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att folk argumenterar emot olaglig trimning av elcykel?glitch sa:Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att hen försöker trimma sin elcykel?
Jag har inte sett så många trådar där folk ber om råd hur man bäst undviker belysning och reflexer på sin cykel (vilket man för övrigt inte behöver ha vid dagsljus). Det brukar snarare vara trådar åt andra hållet. Men om det dyker upp nån tråd om det så blir det nog mothugg där också. Kanske inte från samma personer, men var och en väljer ju själv vad man engagerar sig i (än så länge, vissa här ovanför verkar ju vilja bestämma det...)Luthman Photography sa:ooms sa:Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att folk argumenterar emot olaglig trimning av elcykel?glitch sa:Kan man inte bara skita i att svara i tråden om man tycker det är så fel att hen försöker trimma sin elcykel?
Så ingen kommer att bli sur om det påpekas, med våldsam frenesi och diverse otrevliga påhopp, att någons finracer (lvg-cyklar tenderar att framföras i trafik oftare än mtbs) saknar adekvat belysning, ringklocka och reflexer?
+1Miss Lycka sa:Det finns inget lagkrav på hjulreflexer. Inte ens vid mörker.
Miss Lycka sa:Det finns inget lagkrav på hjulreflexer. Inte ens vid mörker.