Avskalad cykel för en 120kg pojk

LMJ

Ny medlem
Hej!

Jag söker efter tips på en avskalad cykel (med stänkskärm och ev. korg) för 6000-12000kr. Ett måste är att cykeln är färdig för beställning.

Jag har kikat på cyklar som Stålhästen Sport och Bikeid Diamond, men min magkänsla säger att dessa eventuellt är överprisade (men vad vet jag) samt att däcken är för smala för min kroppshydda. Även en gravelcykel hade varit kul men kanske lite väl för en som inte cyklat på länge...

Själv är jag 184 cm lång och väger i dagsläget ~120kg. Med det sagt har jag god styrka/kondition i förhållande till vikten samt att jag gärna promenerar åtminstone 15km per dag, helst längre än så.

Cykeln skall användas för pendling (5km x 2) men även kortare utflykter med sonen. Jag har dock även en dröm om att cykla några mil själv emellanåt när sambon tillåter.
Lång historia kort så vore det väldigt uppskattat med lite tips!

Simon_

Medlem
Hade kunnat skriva i princip samma inlägg själv i april! Det gick dock väldigt snabbt innan min nyinköpta hybrid blev utbytt. Det jag lärde mig på vägen var att det inte är så roligt med en supertung cykel, oavsett hur man tänkt cykla. Utan att vara expert så tror jag också väldigt många cyklar klarar av vikten om du bara tänkt pendla och göra små utflykter.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer