AXS växel ihop med XT broms

krip

Aktiv medlem
Är det någon som hittat en lösning för att fästa en AXS växel med matchmaker fäste på en XT broms med Ispec EV fäste? Hittade en dyr lösning men kändes lite dyrt att lägga över 500kr för en liten adapter :(

Är det ingen som har någon bra lösning skall jag försöka mig på att konstruera en adapter och testa att printa i nylon för att se hur det funkar. AXS växeln utsätts ju inte för några direkta krafter så bör funka med en 3D printad del.

TobiasLj

Aktiv medlem
tog bort den och kör med orginalfästet istället. Fick inte till vinkel och placering av växeln med Ispec.
Håller med, oavsett märke eller blandning av märke.
Det må vara snyggt "å en clean cockpit" med allt i samma klamma men jag tycker det är helt förkastligt på stökiga stigar när reglagen hamnar i en enda klump istället för där man vill ha dem...

krip

Aktiv medlem
Har börjat rita upp fästet så får se hur det blir. När man gör det själv kan man ju testa sig fram tills man får ett fäste som gör att grejerna hamnar där dom skall!

krip

Aktiv medlem
Har börjat rita upp ett fäste men det kräver lite protoryping innan det blir helt hundra. Har varit lite pill att få den att hamna där jag vill ha den.

Bilagor

• 8BA45B36-2CC0-4008-89E8-5F004EA40609.png
    8BA45B36-2CC0-4008-89E8-5F004EA40609.png
    587.3 KB · Besök: 22

eucalyptus

Aktiv medlem

krip

Aktiv medlem
Nu är adaptern klar! Blev riktigt bra! Skall köra med den ett tag och kanske ändra vinkeln någon grad efter det. Har inte printat i nylon tidigare men det blev väldigt stabilt! Nästa projekt är att skapa en adapter mellan broms och lockout reglaget.

Nästa version kommer även färgas svart för att smälta in lite bättre. DAE0155B-F5F1-4CF6-9D80-428AE1E7D550.jpeg

jonte987

Aktiv medlem
Nu är adaptern klar! Blev riktigt bra! Skall köra med den ett tag och kanske ändra vinkeln någon grad efter det. Har inte printat i nylon tidigare men det blev väldigt stabilt! Nästa projekt är att skapa en adapter mellan broms och lockout reglaget.

Nästa version kommer även färgas svart för att smälta in lite bättre. Visa bilaga 570538
Ser ut som om du har samma extrema ytterläge som jag har. Ser bra ut men funkar också bra med clamp på utsidan av broms. Om AXS får plats där. Det är lite trångt på de nya bromsarna

krip

Aktiv medlem
Ser ut som om du har samma extrema ytterläge som jag har. Ser bra ut men funkar också bra med clamp på utsidan av broms. Om AXS får plats där. Det är lite trångt på de nya bromsarna
Ja jag körde med en clamp först men vill ha det integrerat då jag tycker det ger en lite snyggare look. Skall försöka fila lite på fästet så det inte är så bulkigt så kommer det se ännu bättre ut. Skall även designa ett fäste för min Garmin som passar i syncros styrstam för jag betalar inga 900kr för Syncros jäkla grejer!

Topp