Bästa cykelvägen Lidingö-Kista?

Pendlaren71

Ny medlem
En fråga för dig som bor i stockhomsområdet. Jag vill ha tips på hur jag bäst pendlar med cykel mellan Lidingö och Kista (Isafjordsgatan alt Kistagången)? :)

Senast ändrad:

WSMC

Aktiv medlem
Om grus går bra har du finfina löparspår som går genom Stora skuggan, av bron och genom Norra Djurgårdsstaden bara. Poppar upp vid Bergshamra ungefär
Håller med, jag hade tagit ungefär den här sträckan:
Skärmbild (73).png

WSMC

Aktiv medlem
Lät som att vägen som beskrevs av Amenvafan går öster om Brunnsviken, tycker det är en trevligare väg. Den du föreslår känns lite trasslig mellan Albano och Hagaparken. Men det är väl bara för trådstartaren att prova bägge!
Absolut är östra vägen om Brunnsviken bra. Jag har bara en viss förkärlek av att glida igenom Hagaparken på dess grusvägar nära vattnet.
Mellan Circle K(ung. Albano) och Haga, brukar jag ta den här vägen. Personligen tycker jag inte den är så trasslig.
Skärmbild (74).png

Pendlaren71

Ny medlem
Absolut är östra vägen om Brunnsviken bra. Jag har bara en viss förkärlek av att glida igenom Hagaparken på dess grusvägar nära vattnet.
Mellan Circle K(ung. Albano) och Haga, brukar jag ta den här vägen. Personligen tycker jag inte den är så trasslig.
Visa bilaga 569431
slår jag in Google Maps föreslår den dessa två vägar… är de bra alternativ?

Bilagor

• A2A59040-3215-43FF-8881-044336BC449C.jpeg
    A2A59040-3215-43FF-8881-044336BC449C.jpeg
    992.7 KB · Besök: 30

glitch

Aktiv medlem
Jag brukar köra Norra Djurgården Bergshamra Ulriksdals slott och ut vid polishögskolan sen Helenelund och över till Kistasidan.
Tycker det är värt nån minut långsammare än ren asfalt för betydligt vackrare väg. Gruset funkar fint på 28 mm däck (men går att cykla med smalare också :) )

Topp