Bästa flats för adidas terrex trail?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Det finns inte pedaler avsedda för både xc och dh, men alla pedaler går att använda till båda.
Det finns inte flats för avsedda xc.
Varför flats på en elmoppe?

NickPick

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Det finns inte pedaler avsedda för både xc och dh, men alla pedaler går att använda till båda.
Det finns inte flats för avsedda xc.
Varför flats på en elmoppe?
Det är Adidas som gäller i orten. Kanske Adidas har pedaler?

pnkcow

Aktiv medlem
Nukeproof Horizon comp. Går att hitta för 200-300kr. Tusen gånger bättre än Shimano och ungefär lika bra grepp som Vaults. Om det måste vara alu, och billigt, ska man köpa vanliga nukeproof Horizon eller Superstar Nano X.

fireon

Medlem
Superstar Components Nano X är grymma! Mest prisvärda alu-pedalerna man kan hitta. Kör också Adidas Terrex Trail Cross Protect. De har 20% just nu med någon kod också, kolla på deras Facebook sida.

Rattnalle

Aktiv medlem
Makten sa:
fireon sa:
Superstar Components Nano X är grymma!
Förutom att kullagrena är sopslut efter en säsong. Skitpedaler.
Jag bytte precis mina lager (tog kanske en halvtimme, tjugo för första och tio för andra). De höll typ tre år. Men osäker på om lager eller bussning stod för glappet. Fortsättningsvis ska jag nog göra rent och fetta om någon gång om året, var rätt svart inuti.

Makten

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Jag bytte precis mina lager (tog kanske en halvtimme, tjugo för första och tio för andra). De höll typ tre år. Men osäker på om lager eller bussning stod för glappet. Fortsättningsvis ska jag nog göra rent och fetta om någon gång om året, var rätt svart inuti.
Bytte du även bussningar, och var fick du i så fall tag på dem? Man har ju måttlig lust att beställa sånt småkrafs från UK med tanke på fraktkostnad. Jag har faktiskt lager men inte orkat bry mig om att byta. Kanske får göra det, för själva formen på pedalerna är det inget fel på.

Paco

Aktiv medlem
pnkcow sa:
Nukeproof Horizon comp. Går att hitta för 200-300kr. Tusen gånger bättre än Shimano och ungefär lika bra grepp som Vaults. Om det måste vara alu, och billigt, ska man köpa vanliga nukeproof Horizon eller Superstar Nano X.
+1

Rattnalle

Aktiv medlem
Makten sa:
Rattnalle sa:
Bytte du även bussningar, och var fick du i så fall tag på dem? Man har ju måttlig lust att beställa sånt småkrafs från UK med tanke på fraktkostnad. Jag har faktiskt lager men inte orkat bry mig om att byta. Kanske får göra det, för själva formen på pedalerna är det inget fel på.
Jag beställde direkt från dem. Visst blev det relativt dyrt men med alternativet nya pedaler var det ändå prisvärt. Den nya bussningen är f ö i plast istället för mässing.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer