Bästa GPS för iPhone - Stockholm

Bonsaifall

Medlem
Hej! Har nyligen investerat i ett Quad Lock för att hjälpa med navigering och att hålla mig kontaktbar när jag pendlar rundor på cykeln i Stockholm.
Har kört Google Maps lite nu och märker att den inte riktigt hänger med i svängarna längre. Vad finns det för alternativ? Hittade en som hette bikemap som kostade 400kr/året, är det värt det? Vill inte behöva ha med mig en garmin vart jag än går när luren alltid är med mig.

Några tips? Tar tacksamt emot!

NLC

Aktiv medlem
Vad är det som "inte hänger med i svängarna"? GPS-hårdvaran är ju samma i mobilen oavsett vilken app du väljer.

Bonsaifall

Medlem

Bilagor

• DBF91C4C-9C58-4AED-8DAF-4218F9A5F6EA.png
    DBF91C4C-9C58-4AED-8DAF-4218F9A5F6EA.png
    749.2 KB · Besök: 11

GoranS

Aktiv medlem
Jag tycker att det är helt hopplöst att försöka navigera efter skyltar i Stockholm. Pekar normalt bara på närmsta centrum eller byter slumpmässigt mål från skylt till skylt.
Håller med. Skyltar är i bästa fall ledtrådar till hur man skulle kunna cykla, i sämsta fall snarast desinformation.

En sak jag i sammanhanget stör mig på är skyltar med avståndsangivelser där texten anger något som dels är namnet på en ort och dels namnet på en kommun. Avståndet är då inte sällan till kommungränsen, vilket sällan är det man spontant är intresserad av då kommungränserna är minsta sagt anonyma ute i verkligheten i det stora flertalet fall och dessutom något som folk i allmänhet inte har järnkoll på.

Topp