Bästa Hardcore Hardtail för runt 20 000:- ?

Aurora

Ny medlem
Hej,

Undrar vad ni har för förslag på de mest aggressiva och ''bästa'' hardtailen för drygt 20 000:- ? Helst inte riktigt över.
Skulle egentligen köpa en Ragley Mmmbop och uppgradera den lite, men det känns inte värt, priset innan Brexit log på runt 13 500:- och nu så ligger de på över 22 000:- Och då får man ingenting för pengarna.
Nyfiken på en bra Hardtail cykel med riktigt aggresiv HTa, helst under 65* (då jag tycker majoriteten verkar ha 65 och är ute efter något slackare). Borde även tillägga att jag inte vill ha en 29'' cykel. Håller mig till 27.5''.

Förlåt om ni har sätt liknande tråd hundra gånger. Men jag var så säker på att köpa Ragleyn men nu efter årskiftet så blev det lite pannkaka med tullen. Hade bara velat ha en cykel som klarar av bike-park och väldigt stökiga partier.

Tack för att ni hjälper till :)

andersson.n

Aktiv medlem
Mitt typiska svar på den frågan är Whyte 901, 905 och 909. Men nu har ju idiotbritterna gått ur EU och dessutom är det mesta slutsålt och svårt att få tag på. Kanske nått från Kona finns att få tag på http://www.dropinbikes.se/skog-berg#stigcykling-1

Aurora

Ny medlem

Funderar på om inte en Commencal Meta HT AM Essential https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-essential-c2x31379239
är bättre. Man får en Yari. Visserligen så är geometrin annorlunda, men med en Headtube angle kit så kanske?

Aurora

Ny medlem
när jag läste din tråd så var det som att du skapat den från mina tankar hahah, har också kollat på commencal meta ht men måste läsa mig till vilken av alla modellerna som är prisvärdast.

:)
Kommer nog bli en Commencal. Funderar dock på om jag kan slänga på en Head Tube Angle kit, för att göra den lite slackare, kanske 64 eller till och med 63.5*. Det är i princip det enda som håller mig tillbaka 65* känns lite för lite med en extrem enduro Hardtail då slaglängden används så blir graderna högre, istället för slackare som på en full sus.

Vilken version beror nog väldigt mycket på vad man vill ha och vad man vill uppgradera.

Rutbritt

Aktiv medlem
Försökt att hitta kompletta cyklar ifrån dem i Sverige, men kan inte hitta det någonstanns... Och jag vill inte köpa dem ifrån England på grund av den extrema tullkostnaden. Har du något förslag på vart man kan köpa dem?

Tack.
26bikes från Polen. Handlat från de ca 10 ggr. Aldrig några problem och bra support!

occepocke

Aktiv medlem
Tänkte på kona honzo esd men den kostar visst svin mycket upptäckte jag... Missar jag något hur kan de ta 30 k för den?!

sdx

Aktiv medlem
Efterfrågan
Tänkte på kona honzo esd men den kostar visst svin mycket upptäckte jag... Missar jag något hur kan de ta 30 k för den?!
Jag har också tittat på den någon hade rea på den i Sverige för 29000.
Ragley dom är slutsålda tydligen vid engländarna och har blivit lika dyra som guld .

jonte987

Aktiv medlem
Bikester och 26bikes säljer dartmoor och ns.
Fanns en fuse spec i lager någonstans för några veckor sen

Bird går fortfarande att köpa?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer