Bästa OCH snyggaste vattenflaskorna?

Putteman

Medlem
Jag är rätt trött på billighetsvattenflaskorna, eller framförallt deras drickakorkar. Riskerar att spruta och leva lite vilt och okontrollerat tycker jag.

Vilken favoritflaska har ni när det kommer till funktion? Och vilka är snyggast?!?

Mats-Ola

Ny medlem
Gillar dessa.
Rymmer 0,7l, lätt att rengöra och bra lite bredare kork att dricka ur.
Relativt kort flaska med tanke på storlek, får t.ex plats med två på min FSR.

Finns även utan specialized logga :-)

Fundadores

Aktiv medlem
Har en Elite Ombra, ful som stryk men i o m att munstycket kan vara öppet under färd utan att det skvimpar ur vatten så är jag nöjd.

glitch

Aktiv medlem
Inspiration

RikardL

Medlem
Har kört Camelback podium i två år nu. Testat med "vanliga", men svårt att gå tillbaka igen. Ingen spill med sportdryck osv!

glitch

Aktiv medlem
Nu skriver vi det hundra gånger tillsammans CamelBAK CamelBAK CamelBAK CamelBAK ;-)

Kör Camelbak Podium just nu och tycker inte de är så där kanonbra. "låsningen" är rätt trög så inte sällan när man ska skruva till "stängd" sprutar den upp vatten då man måste ta i. Saknar också lite mer kant / läpp på munstycket, tycker det ligger så där i munnen och greppytan runt halsen är inte helt optimal heller.
Med facit i hand hade jag gått på Gripper / Purist.

Nu skriver vi det hundra gånger tillsammans CamelBAK CamelBAK CamelBAK CamelBAK ;-)

Kör Camelbak Podium just nu och tycker inte de är så där kanonbra. "låsningen" är rätt trög så inte sällan när man ska skruva till "stängd" sprutar den upp vatten då man måste ta i. Saknar också lite mer kant / läpp på munstycket, tycker det ligger så där i munnen och greppytan runt halsen är inte helt optimal heller.
Med facit i hand hade jag gått på Gripper / Purist.
Själv låser jag aldrig munstycket när jag har flaskan på cykeln, det används bara om jag stoppar ner flaskan i en väska där den kan tryckas till av misstag.
Pipen är lite för hal, man får bita ordentligt i den om man ska hålla kvar en full flaska med bara tänderna. Annars är det den bästa flaskan jag testat.

glitch

Aktiv medlem
Själv låser jag aldrig munstycket när jag har flaskan på cykeln, det används bara om jag stoppar ner flaskan i en väska där den kan tryckas till av misstag.
Pipen är lite för hal, man får bita ordentligt i den om man ska hålla kvar en full flaska med bara tänderna. Annars är det den bästa flaskan jag testat.
Nej på cykeln är den alltid öppen, men när man t.ex. fyller flaskorna hemma och sen ska transportera dem så brukar jag "låsa" dem och då skvimper det lätt upp.
Sen är munstycket rätt "trögt" att klicka isär, petitesser men likväl.

Leffe

Aktiv medlem
När Rapha körde med camelbacks kork så var de snygga OCH bra. Nu har de inte det locket längre så det är camelback podium som gäller. Helt överlägset munstycke!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer