Bästa takställ?

Pepperazzi

Aktiv medlem
Bästa takställ?
Någon som har koll på om det går att justera skenans position på Thule Proride 598? Mitt framhjul hänger nästan över kanten, medan det finns en dm över baktill när klämman är rätt monterad i ramen.

yonsson

Aktiv medlem
Bästa takställ?
Någon som har koll på om det går att justera skenans position på Thule Proride 598? Mitt framhjul hänger nästan över kanten, medan det finns en dm över baktill när klämman är rätt monterad i ramen.
Om du inte kan flytta bak det bakre fästet så kan du laborera lite med avståndet mellan räckena. 70cm mellan räckena rekommenderades till båda mina bilar.

SIE

Aktiv medlem
Bästa takställ?
Semi-OT men någon kanske vet om det finns adaptrar el dyl för att fetare däck skall passa bättre i Thule Freeride 532?

Pepperazzi

Aktiv medlem
Bästa takställ?
Om du inte kan flytta bak det bakre fästet så kan du laborera lite med avståndet mellan räckena. 70cm mellan räckena rekommenderades till båda mina bilar.
Det löste sig till slut. (tror jag, har inte monterat cykeln än)
Tidigare så hamnade framhjulet lite väl långt fram, och spännet till bakhjulet precis över takräcket, så det var svårt att spänna. Borde vara löst med en justering av skenan nu, två muttrar hittades till sist under plattan till armen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer