Bakdäck

etnica

Aktiv medlem
Bakdäck
Finns detta bakdäck.

Vill ha ett snabbrullat bakdäck med bra kantgrepp.

Bytte ett DHR II till Aggressor då DHR II var för trögtrampat. Tycker jag tappade allt kantgrepp och om det är blött så är inte Agressor nått att ha.

Skulle vilja ha DHR II kantgrepp på ett agressor däck med mjukt gummi på kant dubbarna men hårdare mer snabbrullat gummi i "mitten".

Letar efter minion SS liknande men mer mönster i "mitten".

n3wton

Aktiv medlem
Bakdäck
Tror att Dissector ett bra däck mellan Aggressor och DHR. Tycker det ser bra ut, och det är många som kör det bak. Jag kör själv med Aggressor och är nöjd så, men jag kör allt som oftast i bra väder och väljer annan cykelkategori i dåligt väder, så jag saknar sällan våtgreppsegenskaper osv.

MagerValp

Aktiv medlem
Bakdäck
Det låter ju som om Dissector skulle falla dig i smaken. Jag har Dissector fram där jag är väldigt nöjd med det, men jag funderar på att kränga på ett bak också. Rekon rullar väldigt bra, men jag börjar bli lite trött på att spinna loss i knepiga klättringar.

Rattnalle

Aktiv medlem
Bakdäck
Varför skulle Dissector ha bättre kantgrepp än Aggressor? :unsure: Kantdobbarna är ju nära nog identiska.
Har inte sett Dissector i verkligheten men Aggressor har väldigt mycket sämre kantgrepp än jag hade väntat mig faktiskt. Så små är ju inte dobbarna. Men vet inte om det är att de aldrig får chansen för att mitten är så tät och går så långt ut mot kanten.

Makten

Aktiv medlem
Bakdäck
Har inte sett Dissector i verkligheten men Aggressor har väldigt mycket sämre kantgrepp än jag hade väntat mig faktiskt. Så små är ju inte dobbarna. Men vet inte om det är att de aldrig får chansen för att mitten är så tät och går så långt ut mot kanten.
Du kanske kör för högt tryck? 😁 😉 Jag har inte provat Dissector men väl kört Aggressor bak. Tänkte aldrig på nåt speciellt med det. Möjligen att det sätter igen lite lättare än andra annars likvärdiga däck.
Å andra sidan cyklar jag för tillfället runt på ett slitet Rekon utan att klaga, heh...

Rattnalle

Aktiv medlem
Bakdäck
Du kanske kör för högt tryck? 😁 😉 Jag har inte provat Dissector men väl kört Aggressor bak. Tänkte aldrig på nåt speciellt med det. Möjligen att det sätter igen lite lättare än andra annars likvärdiga däck.
Å andra sidan cyklar jag för tillfället runt på ett slitet Rekon utan att klaga, heh...
Jag har bara provat det för alpcykling varav en var lite fuktig, där jag annars gärna vill ha typ ett dhr2 bak. Bytte till Pinner efter två dagar och var nöjd resten av veckan sen. Hemma är det inte lika noga bak så då hade det kanske funkat.

liveforthis

Aktiv medlem
Bakdäck
Aggressor 2.3 vs dissector 2.4 båda på 30mm fälg. Drift kanalen är ju enorm på dissector . Sen kanske man kan gemför med aggressor 2.5 men hittade ingen bild på mitt förra men dubbarna är större på 2.5 helt klart vs 2.3
Screenshot_20220704-230651.png
Screenshot_20220704-230252.png
Screenshot_20220705-175444.png

Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
Bakdäck
Om jag inte minns helt fel så passar Aggressor 2,3 bäst på smal fälg. Som Minion SS; båda får liksom en väldigt smal och platt slitbana på bred fälg.

Edit: 2,4 WT-däcken däremot blir bra på bred fälg.

D i U

Aktiv medlem
Bakdäck
Varför kan inte aggressor komma i 2,4 3C maxterra för? Minns att Jag gillade 2,3 modellen för några år sedan lite hård gummiblandning och nu känns det lite för smalt.

Snart dags för Åre och då åker dissector på ihop med dhf 2,5 fram.

zinkpasta

Aktiv medlem
Bakdäck
..Upplever också att Dissector har bättre kantgrepp än Aggressor. Kanske är pga den stora driftzonen på Dissector, man känner när det släpper och sen greppar igen på ett annat sätt än med Aggressor. :-)

Topp