Barncykel Geo osv för 150cm

Berk

Aktiv medlem
Min son, so nu väger 35 kg, kör en Fox Float 32. Min fru, som väger 50 kg, kör en RS Reba på en dam-MTB. Men jag har ingen aning om dämpning i gafflarna är viktanpassad. På både är skalan av returdämpning riktigt stor, så det skulle kunna vara att dom inte är, och behöva vara, anpassad till 40 kg.

Emil777

Aktiv medlem
Pojken har en Manitou Markhor och han väger väl 30-35kg och den funkar bra med bara lågt lufttryck som enda trimning.

Men undrar vad tillverkarna ändrar egentligen då de "barnanpassar" dämpningen?
Det borde ju inte vara omfattande, eftersom man vill hålla nere priset på barncyklar. Det är ju t.ex. billigare komponentgrupper osv..

jonte987

Aktiv medlem
Pojken har en Manitou Markhor och han väger väl 30-35kg och den funkar bra med bara lågt lufttryck som enda trimning.

Det borde ju inte vara omfattande, eftersom man vill hålla nere priset på barncyklar. Det är ju t.ex. billigare komponentgrupper osv..

På billiga är det väl fjädern som anpassas så är det kanske klart sen? Synd att barn kan skilja några 100% i vikt

Berk

Aktiv medlem

Det är bara lättare olja och lite annorlunda shimstack. Kostnader för tillverkning och material är precis samma. Men extra logistiken och lager för olika modeller kostar kanske lite.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer