Barncykel

triple

Medlem
Barncykel
Hej alla!

Skall handla cykel åt en 3,5 åring. Hon har cyklat på en springcykel men nu är det läge att skaffa en med trampor. Förr i tiden vet jag att folk här beställde från islabikes. Lätta och bra cyklar, men jag tror inte längre de skickar till sverige, så vad göra?
Finns det något lika bra eller går det att beställa på något sätt från islabikes?

AxelSthlm

Aktiv medlem
Barncykel
triple skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alla!
> ....eller går det att
> beställa på något sätt från islabikes?

Hej!

Ja, kanske, det fanns/finns en annan tråd om barncyklar i vilken man fann en länk till en firma i Leeds (?) där man mot medlemskap fick en c/o adress i firmans lokaler. Du beställer en Isla till dem, dem skickar den till dig mot en liten extra kostnad. Nån skrev att nån nyttjat dem tidigare och att det funkade men mer vet jag ej. Jag hann köpa innan Isla slutade exportera.....(fast det är snart dags för uppdatering)

triple

Medlem
Barncykel
frogbikes verkar helt också, någon som beställt där?

AxelSthlm: jag letade efter trådar om Leeds eller barncykler, är du säker på att det var Leeds? Jag hittar i vilket fall inte. Men beställer man på det sättet så finns väl inga garantier och sånt kvar. Har hört om problem med folk som beställer telefoner på det sättet genom ombud och det verkar krångligt om det strular!

matz 1

Ny medlem
Barncykel
Vilken cykel som helst duger, bara den har en bra broms.
Tro mig, det är slöseri med pengar att köpa dyra cyklar till barn i den åldern.
Dom växer ur den på 1-2 år. Sen får du ingenting för den.
Kolla biltema, är mitt tips.

BJS

Aktiv medlem
Barncykel
matz 1 skrev:
> Vilken cykel som helst duger, bara den har en bra
> broms.
> Tro mig, det är slöseri med pengar att köpa
> dyra cyklar till barn i den åldern.
> Dom växer ur den på 1-2 år. Sen får du
> ingenting för den.
> Kolla biltema, är mitt tips.

Nä. Det dödar helt cykelglädjen med svintunga bt cyklar.

cola

Aktiv medlem
Barncykel
Jag har två isla här hemma. Jag kan inte nog understryka vikten (!) av bra cyklar till kidzen! Iaf inte om man vill ha med dem ut. Det bor åtta ungar på vår gård och om alla är ute så är det ungar överallt och cyklar, sparkcyklar mm är spridda överallt. De cyklar som används mest av allas av alla är islas. Då består konkurrensen av biltema och coop-cyklar mm. De tycker att det är roligare med bra cyklar, mina ungar tar sig upp för backar som de andra inte orkar, de bromsar bättre och tar faktiskt bättre hand om dem. Så mycket extra handlar det inte om, väl investerade pengar om du frågar mig. Men hellre en biltema än ingen alls såklart! Surt om de inte säljer till sverige längre även om nästa blir en 24"och då finns det såklart lite fler alternativ.

mytomspunnen

Aktiv medlem
Barncykel
matz 1 skrev:
> bt cyklar gör att barn får starka ben. :)

Har flera ggr bevittnat barn som haft svårt att lära sig cykla helt otvingat gränsla en isla och cykla iväg som om de aldrig haft de där problemen. De är verkligen grymt bra om man får tag på dem.

j3n5

Medlem
Barncykel
matz 1 skrev:
> Vilken cykel som helst duger, bara den har en bra
> broms.
> Tro mig, det är slöseri med pengar att köpa
> dyra cyklar till barn i den åldern.
> Dom växer ur den på 1-2 år. Sen får du
> ingenting för den.
> Kolla biltema, är mitt tips.

Hö hö, och på den tiden har den genomsnittlige Happyisten bytt cykel 7ggr...

AxelSthlm

Aktiv medlem
Barncykel
triple skrev:
> frogbikes verkar helt också, någon som beställt
> där?
>
> AxelSthlm: jag letade efter trådar om Leeds eller
> barncykler, är du säker på att det var Leeds?
> Jag hittar i vilket fall inte. Men beställer man
> på det sättet så finns väl inga garantier och
> sånt kvar. Har hört om problem med folk som
> beställer telefoner på det sättet genom ombud
> och det verkar krångligt om det strular!

Ja, Leeds, länk här om du inte redan hittat den:

http://myukmailbox.com/index.php

Snuten

Aktiv medlem
Barncykel
Om andrahandsvärdet är ok kan man ju köpa dyrt. Fast det kan ju kännas lite stressigt att se hur barnen behandlar sina dyrgripar, för att inte tala om stöldrisken.

Paka

Medlem
Barncykel
Oavsett märke så satsa på en med dubbla handbromsar. Att trampa bakåt för att bromsa är absolut inte något som kommer naturlgt och jag tror de har minst lika lätt att lära sig bromsa med händerna. Och deras ryggmärgsreaktion för att bromsa är ändå att sätta fötterna i marken vilket gör att de inte kan bromsa alls om de inte har handbromsar.

Barncykel
Jag tror vi är många som funderar på en Isla eller frog nu när det börjar bli vår... Vad tror ni om andrahandsvärdet på en Frogbike? blir det likvärdigt en Isla?
Någon som vet hur de gör med frakten på frogbikes om man beställer flera cyklar?
Jag funderar på om man kan övertyga Islabikes om att skicka till sverige om vi gör ett gruppköp.

Topp