Barncykelträff

Monglo

Aktiv medlem
Barncykelträff
Hellasgården lördag 11 maj kl 10.
Lek med cyklar +ANNAT.
Fika/lunch får alla fixa själva.
Kom o häng! Med eller utan knoddar, stora eller små. Vi tänkte ffa cykla på gräsmatta med lite koner osv o lite trevligt häng.
Den som inte har barn är såklart också supervälkommen! The more the merrier.

Bilagor

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Barncykelträff
Bra ide! Har planerad en familjtur från äventyrsbanan på lördag, inte från Hellasgården parkplats, så far se om vi hinner att komma förbi.

Gurra

Aktiv medlem
Barncykelträff
Bra tillfälle att prova barncyklar kanske?
Vi har med en Woom 3, Woom 2 (utan vevparti), en Brompton och en BMX eller Marino för oss vuxna.

Berk

Aktiv medlem
Barncykelträff
Aron sa:
Happyride för småtingar. Låter kul! Jag pejlar intresset hos mina små.
Happyride för barn skulle vara kul! Men det är väl ingen stigcykling planerad lördags, eller? Har övervägt att tar min 5-årige till tisdagsrajden, men tror att han är för langsamt (och det blir för sent). Har aldrig varit med själva dock.

Om vi kommer har vi en Vpace Max24.

Gurra

Aktiv medlem
Barncykelträff
Alltså om några vill dra en repa i skogen så är det ju fritt fram.
Men vi lät vara några som stannar på gräsmattan.

Jag tänkte ta med några små plywoodskivor och plankstumpar så kan vi bygga minihopp.

Aron

Aktiv medlem
Barncykelträff
Berk sa:
Har övervägt att tar min 5-årige till tisdagsrajden, men tror att han är för langsamt (och det blir för sent). Har aldrig varit med själva dock.
Även de långsammaste grupperna kör nog för hårt och tufft för en femåring. Mitt tips är att prova att hänga med själv någon gång och kolla in läget innan du tar med barnet.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Barncykelträff
Aron sa:
Berk sa:
Har övervägt att tar min 5-årige till tisdagsrajden, men tror att han är för langsamt (och det blir för sent). Har aldrig varit med själva dock.
Även de långsammaste grupperna kör nog för hårt och tufft för en femåring. Mitt tips är att prova att hänga med själv någon gång och kolla in läget innan du tar med barnet.
Kanske är jag själva för långsamt, haha. Min son gillar Blå, Corona och A-trail, so tufft är ok, men tror att det tar några år innan han är tillräckligt snabb.

RK

Medlem
Barncykelträff
Härligt, vilket kul initiativ!
Tyvärr har vi inte möjlighet att komma till helgen men vore superkul att att haka på någon annan gång. Har en grabb som snart fyller 6.

jansson99

Moderator
Forumvärd
Barncykelträff
Jag, Rikard Gothäll och Oscar Höckerfelt körde kidsride på Nickspåret 2007. Rikard hade inte tillräckligt stora barn på den tiden så han lånade ett av mig.

kr1.PNG

kr2.PNG

Hoppas att ni får ett kul äventyr.

Berk

Aktiv medlem
Barncykelträff
glitch sa:
Hur gick det! Hur blev det?
Bilder?
Såg några tappra på gröna när jag var ute en sväng runt lunchtid.
Mitt 5-åriga var största barn med största cyklen, men lyckades att ramla av lilla hoppen och fick cykeln ovanpå sig. Han välde att cykla tre amigos, blå och Corona istället. Hoppas att han vill stanna lite längre nästa gång for sällskapet och lite hoppträning.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer