Bashringen utanpå

Tomcaten

Aktiv medlem
Bashringen utanpå
Har man övergett det här utanpåliggande skyddet sedan länge nu?
Var det tacon som tog kål på bashen?

Jag hade vevparti x där jag kunde montera bägge, bash och taco som jag kände gav ett överlägset skydd.
De saint som jag har idag kan jag inte montera bash på men med vilket vevparti kan man göra det?
För tacon får man väl alltid in bakom mot ramen.

picture-270.jpg

Förutom detta tänkte jag på om man bör se vevarna som en del på cykeln som kan ge bättre/sämre egenskaper eller handlar det bara om bekväm längd (165,170,175mm) igenom stenigare partier?

Paco

Aktiv medlem
Bashringen utanpå
Har du tacon behövs ingen bash. Att köra med båda känns lite som att ha både hängslen och livrem.

Makten

Aktiv medlem
Bashringen utanpå
Bash på veven/dreven är klart bättre ur hållfasthetssynpunkt, ja. Du får köpa ett äldre vevparti helt enkelt.
Med taco ska hela smällen från din kroppsvikt (som ju är betydligt större än cykelns) gå via vevlager till ramen. Dessutom över tre sketna skruvar som är betydligt mindre än klingskruvarna som håller drevet.

Tomcaten

Aktiv medlem
Bashringen utanpå
Precis. För jag började bryta ny teknisk mark med vevpartiet som insats och kedjestyraren såg ut som bumerang efteråt(taco-typ)

Det bör även minska kedjehopp när det är bash|drev|taco.

Tack

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer