Behöver hjälp med vevhuset

Dodeligo

Ny medlem
Jag undrar om det finns några enkla sätt at ta bort gummi eller vad det är som sitter kvar efter att vi tog en hammare och slog ut vevlagret då skruvarna gick sönder efter man försökte skruvaut ut vevlagret
20220623_151801.jpg

Bilagor

• 20220623_151755.jpg
    20220623_151755.jpg
    462.1 KB · Besök: 66
  • 20220623_151801.jpg
    20220623_151801.jpg
    489.5 KB · Besök: 66

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns några enkla sätt at ta bort gummi eller vad det är som sitter kvar efter att vi tog en hammare och slog ut vevlagret då skruvarna gick sönder efter man försökte skruvaut ut vevlagret Visa bilaga 563036
Ser inte ut som att ni fått bort hela vevlagret? kullagret är ju kvar? Tror det är svårt att slå ut ett gängat vevlager?!

Senast ändrad:

Coffe

Aktiv medlem
Det är ju gängat så att slå ur vevlagret var ju inte rätt väg att gå. Pilla bort det som finns kvar och hoppas att gängorna går att använda.

GurraG

Aktiv medlem
Skulle någon komma med den cykeln/ramen till mina lilla verkstad så skulle jag säga: "Ok, 900:-, löpande räkning - starta klockan, ta fram gassvetsen, Dremeln, borrmaskinen mm" Efter en odefinierad tid skulle det gamla lagret/lagren var borta och och vi kan ju hoppas att gängorna i vevhuset klarat sig efter ha blivit misshandlat med hammare mm.

d_anders

Aktiv medlem
En bågfil av varianten med utstickande blad. Såga ett v och sen bryt/slå loss. Akta så att du inte sågar i gängorna. Är ramen värd besväret?

Manurhin2

Aktiv medlem
Om du känner att du är rätt person att prova så slipa/kapa sönder en liten bit av lagerringen så är det enkelt att få det att släppa sen. Det är inte hela världen om du går igenom i gängan lite heller för vevhylsan kommer att hålla en evighet ändå.
Det tar tid så om inte cykeln är värd massor så är det inte värt att lämna in om nån ens åtar sig jobbet.

Miracle

Aktiv medlem
När resterna av det gamla lagret är borta så behövs det lite justeringar. Jag ser att ytorna på sidorna av hylsan är så skadade så de måste planas innan nytt lager moteras.

Frid!

Trim

Aktiv medlem
Va slänga in handduken redan skal gå såga ner ett spår till gänga lösa upp med lacknafta oxidationen är det campangnolo nav svårt se.

Trim

Aktiv medlem
Va slänga in handduken redan skal gå såga ner ett spår till gänga lösa upp med lacknafta oxidationen är det campangnolo nav svårt se.
Nå sämt och sidor eller kilbultsvev har oxidationen fast rejält i vart fall brädd ger lite information men inte mer om inte innan fanns mer typ men att få lossa ärgett i gängorna är att försöka.

Köp & Sälj

Topp