HerrNeck
Ny medlem
Behöver rekomendationer för cykelköp
Hej!
Mitt första meddelande här på forumet då jag är i desperat behov av tips.
Jag har en relativt lång lista på krav på en cykel och jag kan för mitt liv inte hitta en enda cykel som faktiskt uppfyller alla.
Jag har kört på begagnad marknaden senate 3 åren och 3 cyklar har köpts samt gått sönder, så därför behöver jag hjälpa att hitta en ny som inte är begnagnad.
Har varit inne på xxl, intersport, team sportia och testat deras cyklar, men samtliga har känns för små.
Kort info:
* Bosatt i norr, cyklar på vintern.
* 195 cm lång, ca 100kg.
* Kommer enbart användas för cykelturer i stan, oftast med barn i släptåg.
Krav:
* Stor ram, många 28" cyklar känns väldigt ihoptryckta, testade en 59 häromdagen som kändes helt ok.
* Måste kunna sätta på en barnstol baktill.
* Måste kunna koppla på en barncykelvagn (Dvs en mutter på bakdäcket)
* Gärna grövre däck, då jag alltid känt att smalare däck ofta är obekväma för mig att cykla på, tex om jag ska upp över en trottoarkant så tar alltid själva hjulet i.
* Inte nödvändigt med 21 växlar, men tillräckligt många för att man ska klara av att cykla i snö i uppförsbacke.
* max 10k kostnad
Har ni några tips som är värda att följa upp?
Mvh
Pär
Mitt första meddelande här på forumet då jag är i desperat behov av tips.
Jag har en relativt lång lista på krav på en cykel och jag kan för mitt liv inte hitta en enda cykel som faktiskt uppfyller alla.
Jag har kört på begagnad marknaden senate 3 åren och 3 cyklar har köpts samt gått sönder, så därför behöver jag hjälpa att hitta en ny som inte är begnagnad.
Har varit inne på xxl, intersport, team sportia och testat deras cyklar, men samtliga har känns för små.
Kort info:
* Bosatt i norr, cyklar på vintern.
* 195 cm lång, ca 100kg.
* Kommer enbart användas för cykelturer i stan, oftast med barn i släptåg.
Krav:
* Stor ram, många 28" cyklar känns väldigt ihoptryckta, testade en 59 häromdagen som kändes helt ok.
* Måste kunna sätta på en barnstol baktill.
* Måste kunna koppla på en barncykelvagn (Dvs en mutter på bakdäcket)
* Gärna grövre däck, då jag alltid känt att smalare däck ofta är obekväma för mig att cykla på, tex om jag ska upp över en trottoarkant så tar alltid själva hjulet i.
* Inte nödvändigt med 21 växlar, men tillräckligt många för att man ska klara av att cykla i snö i uppförsbacke.
* max 10k kostnad
Har ni några tips som är värda att följa upp?
Mvh
Pär