Behöver råd om elcykel, mittmotor, batteri

Jag skall beställa ny elcykel imorgon.
Detta är en djungel för mig. Efter att läst och pratat så vill jag rådfråga.
Jag vill först och främst ha en elcykel med bra vridmoment och bra motor med ett bra batteri och där man inte sitter för framlutad:)
Jag har provat två Crescent som jag gillade -Elmer 20s- och Elora.
Men blir lite nervös när jag läst och pratat med handlare där det påstås att Crescents Batteri och motor (Egoing) STRULAR MYCKET
Gäller det även 2023 modeller? Vissa nya crescent har ju ett vridmoment på 80...
Är nyfiken på Bianchi e-vertico c10 (Bosch performance line vridmoment 65 och Kildemoes Saltholm Bosch active line + Bosch 36, vridmoment 50)
Vågar man köpa en cykel medCresents Egoing motor och 36 volt batteri??
Tacksam för svar
"Amatören"

Ingen riktig koll men skulle nog kolla in en cykel med Bosch system. Beprövat o stabilt efter det jag läst.

Vi har 2 elcyklar. En ecoride ambassador köpt 2018. Har aldrig strulat, motor i framhjulet. Har lika mkt finkänslig som en stridsvagn men nice att bli ”dragen” till jobbet. Numera använder tjejen den för jag köpte en Cube med Bosch mittmotor för 2 år sen. Den är mer cykellik men har också haft betydligt mer slitage med byte av krans och kedja. Mittmotorn sliter mer på delarna och så klart finns det mer som kan slitas när man kör kassett etc. Kanske lite som skillnaden i underhållsbehovet och cykelkänsla mellan en vanlig racer och en gammal damtralla

Tillbaka
Topp