Beställa Customhjul från Actionsports.de Nån som har erfarenhet?

kala555

Medlem
Jag har qr 135 på min hardtail och behöver nytt bakhjul, det visade sig inte vara så enkelt längre om man vill ha något annat än billiga instegshjul.
Hittade actionsports.de och där kan man custombygga hjul i stället.
Fick ihop ett enkelt men ganska lätt alternativ. XT-nav med funworks fälg för under 200Euro inkusive tejpen.
Låter ju bra... Eller?

Erol

Aktiv medlem
Har beställt därifrån 1 (kanske 2?) gånger och är mycket nöjd med både pris och byggkvalitet - har varit bättre än orignalhjulen som satt på min Giant Anthem X1.

marr

Moderator
Forumvärd
Slutade handla deras byggda hjul för ett par år sen. Både jag och kompisar fick en del riktigt dåliga hjul därifrån då..

Mayhem

Aktiv medlem
Använd sökfunktionen. Samma fråga om samma leverantör återkommer gång på gång, senaste tråden för bara en två veckor sedan.

Westman

Aktiv medlem
Jag köpte ett för en månad sen då det kostade typ samma som lösa delar. Dåligt byggt, var vind ca 1mm i sida men ffa ojämn ekerspänning. Blev 4-5mm vint på fem turer.

Eric W

Aktiv medlem
actionsports verkar tappat stinget. Vill minnas att dom levererade bra hjul förr i tiden, men har även jag hört mindre bra om dom senaste åren.

Köpte mina senaste hjul på wheelproject.com istället.
DT350 + Arch MK3. ca 1650g ish för 27.5 .

Minus är att dom är lite långsamma, samt något gammalmodiga med betalmetoder.
Hjulen har hållt sig raka och fina i snart två år med noll underhåll. Behövdes en uppspänning nu dock.

Stumpy

Aktiv medlem
Skulle oavsett hjulbyggare valt ett nav som går att konvertera axelstandard på, t ex DT, Hope eller i nödfall Novatec.

zodah

Aktiv medlem
Beställde från actionsports för ca 18 månader sedan. Hope Pro 4 med ngn standard DT fälg. Rullat felfritt hela vintern på pendlaren. Jag är nöjd i alla fall.

mankis

Aktiv medlem
Har tidigare beställt en handfull olika xc hjulset och till racer från dom utan anmärkningar, byggt med Funworks nav och NoTubes fälgar, brukar få byta lager ibland men dom kostar bara några tior så stör inte så mycket, även löst sig bra med reservdelar vid behov, dessutom väldigt snabba.

Också uppfattat att det varit flera som varit missnöjda senaste tiden.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer