Besvara Stockholms stads enkät om Nackareservatet

Aron

Aktiv medlem
Stockholms stad har just nu en enkät ute där man försöker kartlägga hur reservatet används av befolkningen. Tjänstemännen tenderar att luta sig väl mycket mot den här typen av undersökningar så det gäller att vi gör vår röst hörd. På sista frågan no 11 finns det ett fritextfält där man lämpligtvis fyller i Mountainbike om det stämmer in på en själv.

http://www.stockholm.se/Fristaende-...fsk/Om-fastighetskontoret/Hej-Vad-gor-du-har/

Senast ändrad:

Lillgammal

Aktiv medlem
Hoppas många fyller i så att kommunen får data som stödjer att cyklister inte är någon minoritetsgrupp

H.

Aktiv medlem
Skulle underlätta om någon med bra lokalkännedom listar vilka områden (siffror i enkät) där det är bra cykling.

Makten

Aktiv medlem
Lillgammal sa:
Hoppas många fyller i så att kommunen får data som stödjer att cyklister inte är någon minoritetsgrupp
Eller så hamnar det hos nån cyklisthatande skrivbordsriddare som inser att "vi måste vidta åtgärder mot alla dessa cyklister!".

larsaw

Aktiv medlem
Makten sa:
Lillgammal sa:
Eller så hamnar det hos nån cyklisthatande skrivbordsriddare som inser att "vi måste vidta åtgärder mot alla dessa cyklister!".
+1 Hade också den tanken i huvudet när jag fyllde i enkäten :/

Makten sa:
Lillgammal sa:
Förhoppningsvis inte. Stockholms Stigcyklister har jobbat ganska bra med att etablera kontakt med både Stockholms stad och Nacka kommun. Och hittills har samarbetet varit bra och lovande :) Tror snarare att det är bra att många stigcyklister fyller i enkäten och visar att vi är engagerade. Och att många av oss rör oss där inte bara som cyklister, utan även som joggare, flanörer, svampplockare, badare och allt möjligt. Stigcyklingen är bara en av många aktiviteter i rekreationsområdet - vilket det snarare borde ses som.

Aron

Aktiv medlem
H. sa:
Skulle underlätta om någon med bra lokalkännedom listar vilka områden (siffror i enkät) där det är bra cykling.
Jag kryssade för allihop.

Makten sa:
Jag är inte så orolig för att ett stort enkätdeltagande ska slå tillbaks. De vet ju redan att det cyklas där. Tvärtom så bevisar det att vi är en stor och aktiv del av frilufslivet. Och då kan man inte köra över oss.

Min erfarenhet från de myndighetskontakter jag haft i området är snarare att ett stort antal MTB-cyklister i enkäten innebär att de inte kan marginalisera oss. I dessa sammanhang verkar det vara som så att den som skriker högst får sin vilja igenom, och det brukar vara någon tjurig gammal pensionär som kan luta sig mot någon frilufsorganisation. (Att sedan åsikterna inte nödvändigtvis är förankrade i nämnda frilufsorganisation är tyvärr en annan femma.)

Swoop

Aktiv medlem
Ja, det tycker jag.

Om vi som är medlemmar dessutom fyller i det i enkäten får vi mer tyngd bakom oss i dialog med representanter från kommun och andra intressenter.

Stockholms Stigcyklister verkar ju annars i hela Stockholm med omnejd, och tar gärna in input på var det behövs mer engagemang från vår sida.

Kul att så många fyller i!

/Johan
Vice ordf. Stockholms Stigcyklister

paxel sa:
Anses Stockholms stigcyklister vara en förening som verkar i Nackareservatet?

Gurra

Aktiv medlem
Ifyllt.

Sprid denna i era lokala facebookgrupper om någon där misstänks cykla i Hellas.
Om ingen gör det är det kanske dags för ett besök och en häppyrajd? :) det finns nog gott om folk som vill visa sina favoritstigar.

/ Gustav,
Ordförande i Stockholms Stigcyklister

Dude

Medlem
Lade till en önskan om att man slopar den negativa skrivningen i reservatsreglerna om att "all cykling är förbjuden utom på anlagda stigar och vägar". Vet inte hur många ggr jag fått förklara betydelsen för personer som klagar på oss cyklister. Lade även till att man borde upprätthålla reglerna om koppeltvång som samma människor inte verkar ha någon respekt för.

kais01

Aktiv medlem
tog upp problem med stigar som växer igen, underförstått att det är bra om dom används av alla grupper...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer