Bianca ingrossos om sitt hat över cyklister.

Mini_me

Aktiv medlem
Nä tror hon har en poäng. Men den är inte nyanserad.

Jag kan känna precis som som hon. Fast inte bara om cyklister. Där folk gör dumma saker och bara räknar med att alla andra ska anpassa sig.

Fast man ska nog skilja på sak och person i detta fall. Hon är rädd att hennes hundar ska skadas (helt normalt) och uttrycker sig i affekt. Det betyder inte att hon är en dålig person som ska spärras in.

Är man innanför tullarna så får man spela spelat :)

staine

Aktiv medlem
Vid Tour de Francedräkter och cyklar för tusentals kronor slutade jag läsa. Mest för att texten försvann där. Men ändå, tack och lov.
Nä, det är väl lika begåvat som att ge sig på sverigedemokrater eller fotbollsälskare som grupp. Kollektiv bestraffning har aldrig varit min grej.

dabac

Aktiv medlem
”Börja plinga” haha!
Jag vill vara en ringklockeförespråkare, men allt eftersom hörlursanvändandet ökar så minskar ringklockornas användbarhet.
Och av de som mot all förmodan hör ringklockorna så beter sig hälften irrationellt.
”Någon sanning” - visst finns det cyklister som kör (för) fort på olämpliga ställen. Men jag undrar lite om hur många av hennes ”trottoarer” är kombinerade GC-banor. Riktigt hängivet (snabb)cyklande på trottoarer tycker jag är rätt ovanligt.
Härlig logik i stycket om ”hennes ansvar att hålla hundarna nära, men de är lynniga och kan springa iväg”. - så hon vill att resten av världen ska anpassa sig efter hennes bristande förmåga att uppfylla sitt ansvar?

Stumpy

Aktiv medlem
Om hon har hundarna i kort koppel, så kan de inte springa iväg.

Edit: Det är för övrigt tillåtet att cykla utanför Grodan, men det skall göras i gångfart. Även motorfordonstrafik är tillåten, förutom mellan 11 och 17.

Senast ändrad:

ething

Aktiv medlem
Bortskämd influencer vill kunna stirra i telefonen och skita i sina råttor som tar upp en hel gångbana. Lösningen är enkel, flytta till landet så slipper du bli störd. Vill du bo i Sveriges mest tätbefolkade stad får du leva med att det finns andra människor att dela den med.

qma

Aktiv medlem
Haha.

+1 på mini me, med tillägget att folk som flanerar omkring med sina hundar ju utför olika lyxiga och aningen perverterade saker i en grad klart jämförbar med lycrasvettons framfart.

Klart att man inte kan svettocykla fort bland hundflanörer, och det som verkar mest poppis / mainstream tenderar ju att ha moraliska övertaget.

GoranS

Aktiv medlem
Om hon är korrekt citerad i texten kan jag konstatera att jag tidigare gjort rätt som totalt ignorerat henne. Logisk och språklig misär blandat med att bunta ihop individer i grupp och anklaga gruppen för enskilda individers beteende. Typisk person som man inte behöver fästa något avseende vid.

ekenlowZ

Ny medlem
låter helt enkelt som hon/ reporter ( nyheter24 så är inte förvånad ) har överdrivit och att Bianca har noll koll på Stockholms trottoarer.

Ustzeust

Medlem
Nu när rökare är förbjudna så kommer cyklister bli det nya hatobjektet. Klart hon måste dit och peta för att inte bli bortglömd.

NickPick

Aktiv medlem
GoranS sa:
Om hon är korrekt citerad i texten kan jag konstatera att jag tidigare gjort rätt som totalt ignorerat henne. Logisk och språklig misär blandat med att bunta ihop individer i grupp och anklaga gruppen för enskilda individers beteende. Typisk person som man inte behöver fästa något avseende vid.
Ja hon Inger inte sken av att vara smart, snarare tvärtom! Beror väl lite på hur deras familj blir inklippt i den där dåliga serien.

bonbon

Aktiv medlem
Klart det måste skapas en helt egen tråd här för att nån Ingrosso inte ska bli bortglömd.

Paka

Ny medlem
Hon kan säkert ha en poäng, men betänkt också att man får tyvärr inte 1 miljon följare på instagram (och därmed 6-siffriga belopp i ersättning för ett inlägg) genom att uttrycka sig sansat och nyanserat. Hon lever på att skapa uppmärksamhet kring sin person.

Snuten

Aktiv medlem
Fula hundar och ovidkommande kommentar om hur vissa cykluster klär sig, men då det gäller cyklandet på gångbanor så är det fanimig rätt - jävla ofog! När jag bodde i Malmö och var ute och gick med barnen hände det lite för ofta att man fick rycka undan dem då någon kom cyklande på gångbanan.

Bengt-re

Aktiv medlem
Paka sa:
Hon kan säkert ha en poäng, men betänkt också att man får tyvärr inte 1 miljon följare på instagram (och därmed 6-siffriga belopp i ersättning för ett inlägg) genom att uttrycka sig sansat och nyanserat. Hon lever på att skapa uppmärksamhet kring sin person.
De är ju produkter såklart

Snuten sa:
Fula hundar och ovidkommande kommentar om hur vissa cykluster klär sig, men då det gäller cyklandet på gångbanor så är det fanimig rätt - jävla ofog! När jag bodde i Malmö och var ute och gick med barnen hände det lite för ofta att man fick rycka undan dem då någon kom cyklande på gångbanan.
Inte för att vara sån. Men att kommentera hundarnas utseende och sedan mena att hennes kommentarer om hur cyklister klär sig är ovidkommande känns lite som att skjuta sig i foten?

Crossmax

Aktiv medlem
Det som fascinerar mig mest av allt med detta är att msn.com fortfarande finns och används. 2005 ringde och ville ha sina sajter tillbaka.

Konsensus

Medlem
Man kan säga vad man vill om Bianca, men hon är väl inte känd för att ha alla getter i hagen. Att hon om vartannat är frispråkig och lite gnällig, samtidigt gråter i nationell media hur många människor är taskig mot henne på de sociala medierna. Men ibland känner jag så här, skyll dig själv.

Bengt-re

Aktiv medlem
Konsensus sa:
Man kan säga vad man vill om Bianca, men hon är väl inte känd för att ha alla getter i hagen. Att hon om vartannat är frispråkig och lite gnällig, samtidigt gråter i nationell media hur många människor är taskig mot henne på de sociala medierna. Men ibland känner jag så här, skyll dig själv.
Jag misstänker att det till 80% är hittepå för att väcka intresse. Trots allt är det ju det som hon livnär sig på.

GoranS

Aktiv medlem
Paka sa:
En miljon!? Och randohenry har 251. Världen är en konstig plats!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Vi kan väl enas om att det finns idioter i alla läger, både bland cyklister och fotgängare. Dock måste jag erkänna att jag stör mig betydligt oftare på fotgängare när jag cyklar än på cyklister när jag går. Särskilt folk som går och samtidigt stirrar ner i sina telefoner och har noll koll på vad som händer i deras omgivning. Retar mig också lite på dessa barnvagnsmammor som går i grupp om fyra, alla brevid varandra, och tror dom äger vägarna. :P Visst, man kan ju använda ringklockan, men folk som går mitt i vägen och inte verkar bry sig om sina medtrafikanter stör mig som fan!

Oskar

Aktiv medlem
GoranS sa:
Paka sa:
Instagramföljare är ju något man köper...

ekenlowZ

Ny medlem
Crossmax sa:
Det som fascinerar mig mest av allt med detta är att msn.com fortfarande finns och används. 2005 ringde och ville ha sina sajter tillbaka.
Standardsidan när man öppnar upp internet explorer... det är iof också 2005 ;)

Konsensus

Medlem
jingleyschmidt sa:
Vi kan väl enas om att det finns idioter i alla läger, både bland cyklister och fotgängare. Dock måste jag erkänna att jag stör mig betydligt oftare på fotgängare när jag cyklar än på cyklister när jag går. Särskilt folk som går och samtidigt stirrar ner i sina telefoner och har noll koll på vad som händer i deras omgivning. Retar mig också lite på dessa barnvagnsmammor som går i grupp om fyra, alla brevid varandra, och tror dom äger vägarna. :P Visst, man kan ju använda ringklockan, men folk som går mitt i vägen och inte verkar bry sig om sina medtrafikanter stör mig som fan!
+1 mille

Bilagor

Tomcaten

Aktiv medlem

staine

Aktiv medlem
Oskar sa:
GoranS sa:
Paka sa:
Kan vi inte starta en insamling till henry då?

Konsensus

Medlem
staine sa:
Oskar sa:
GoranS sa:
Paka sa:
Kan vi inte starta en insamling till henry då?
Bara att happyiter med Instagram börjar följa han, skulle bli tokroligt ... snacka om att funderingar skulle uppstå ???

fhloston

Aktiv medlem
Hmm, det ÄR faktiskt en anledning till att jag har funderat på att skaffa Instagram, att följa randohenry alltså, men inte ens det har fått mig att skaffa ett konto...

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Tänk om stadsplanerarna och gatukontoret i Sthlm hade resonerat som i Köpenhamn. Då hade både skällande blogghamstrar och lycragubbar kunnat samsas i trafiken. Blåa cykelspecifika filer i vägbanan hade vart guld. Fan, kolla Hornsgatan eller Götgatsbacken en morgon vid åttarycket.

Ah influencer det är väll en sån där prostituerad men som säljer reklam istället. Kända för att ge konstruktiv kritik till diverse trafiklösningar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer