Bibs för tempocykel

Filip.95

Ny medlem
Bibs för tempocykel
Hej!

Jag kör tempo/triatloncykel och är på jakt efter fler bibs. Jag har ett par från Vergesport (Bold collection) som jag tycker funkar ok, men dom andra jag prövat (bl.a. Santini Redux Bib, funkar varken i tempo eller racer för mig) ger alldeles för lite support särskilt längre fram där jag lägger vikten i aeroposition. Jag inbillar mig att det finns modeller som är särskilt utformade eller använda av triatleter, lyckas dock inte hitta något när jag googlar mig fram. Alla tips tas tacksamt emot! Jag är alltså ute efter ett par bibs som ger bra comfort för långa pass på tempocykeln.

Mvh
Filip

nisseson

Aktiv medlem
Bibs för tempocykel

Har ingen personlig erfarenhet av endera.

Little Stereo

Aktiv medlem
Bibs för tempocykel
Hej!

Jag kör tempo/triatloncykel och är på jakt efter fler bibs. Jag har ett par från Vergesport (Bold collection) som jag tycker funkar ok, men dom andra jag prövat (bl.a. Santini Redux Bib, funkar varken i tempo eller racer för mig) ger alldeles för lite support särskilt längre fram där jag lägger vikten i aeroposition. Jag inbillar mig att det finns modeller som är särskilt utformade eller använda av triatleter, lyckas dock inte hitta något när jag googlar mig fram. Alla tips tas tacksamt emot! Jag är alltså ute efter ett par bibs som ger bra comfort för långa pass på tempocykeln.

Mvh
Filip
De flesta kör tempodräkt för att det ger mer stöd och är mycket mer aero.

Batavus

Aktiv medlem
Bibs för tempocykel
Som vanligt vill jag hitta nya infallsvinklar, som t ex överrörets längd och sadelns position.
Håller för övrigt med Little Stereo för övrigt: I triatlon är det dräkt som gäller, men vid cykling allena ska du ha fina cykelbyxor, utan kompromisser.
Litet off: Brorson Tobbe tog sig runt Ironman i dräkt i somras, och jag kan säga att han hade saker att säga om det mesta efteråt, utom dräkten. Jag hade f ö köpt en fin dräkt åt honom, men jag tror inte han hade den på sig, det svinet.

Topp