Jag returnerade ett par hjul till bike-discount i vintras. Fanns en retursedel på deras webb när man är inloggad. Fick dock stå för frakten själv men körde UPS för 250kr. Returärendet hanterades samma dag som hjulen anlände till dem och pengarna betalades ut dagen efter.Ska skicka tillbaka en defekt vara till Bike-Discount. De har inget "retur-lapp". Någon som har redan gjort den och vet hur man skickar grejer enklast och billigast?
Allt gott!
Om jag minns rätt så var jag tvungen att påbörja den digitala processen för returer och någonstans i det flödet säger deras sajt att de inte har stöd för den processen i Sverige. Då får man en pdf istället, tror även att det ligger med i deras orderbekräftelse mail om du har kvar det.Tack Frippe och Andjo, ska kolla. Fick ingen retursedel när jag claimade från sidan...
Är det ett felköp så kan jag förstå att du får stå för returfrakten. Är det däremot en reklamation så skall säljaren stå för returfrakten.Jag returnerade ett par hjul till bike-discount i vintras. Fanns en retursedel på deras webb när man är inloggad. Fick dock stå för frakten själv men körde UPS för 250kr. Returärendet hanterades samma dag som hjulen anlände till dem och pengarna betalades ut dagen efter.
//Fredrik
Jo jag har mailat (inte svar än), tänkte bara skriva i tråden hur det såg ut just nu medan jag kom ihåg det.. Btw det gäller ju retur av ett felköp, inte en reklamation.@DanielS ta kontakt med de, de ersätter fraktkostnader vid retur/reklamation.