Bike-discount claim, någon som har erfarenhet?

dman

Aktiv medlem
Ska skicka tillbaka en defekt vara till Bike-Discount. De har inget "retur-lapp". Någon som har redan gjort den och vet hur man skickar grejer enklast och billigast?
Allt gott!

mzi

Aktiv medlem
Google ?

andjo024

Medlem
Jag har skickat tillbaka några gånger, mailat till dom om en retursedel och fått en på mailen väldigt snabbt

Frippe99

Medlem
Ska skicka tillbaka en defekt vara till Bike-Discount. De har inget "retur-lapp". Någon som har redan gjort den och vet hur man skickar grejer enklast och billigast?
Allt gott!
Jag returnerade ett par hjul till bike-discount i vintras. Fanns en retursedel på deras webb när man är inloggad. Fick dock stå för frakten själv men körde UPS för 250kr. Returärendet hanterades samma dag som hjulen anlände till dem och pengarna betalades ut dagen efter.
//Fredrik

dman

Aktiv medlem
Tack Frippe och Andjo, ska kolla. Fick ingen retursedel när jag claimade från sidan...

Frippe99

Medlem
Tack Frippe och Andjo, ska kolla. Fick ingen retursedel när jag claimade från sidan...
Om jag minns rätt så var jag tvungen att påbörja den digitala processen för returer och någonstans i det flödet säger deras sajt att de inte har stöd för den processen i Sverige. Då får man en pdf istället, tror även att det ligger med i deras orderbekräftelse mail om du har kvar det.
//F

pbeijer

Aktiv medlem
Jag returnerade ett par hjul till bike-discount i vintras. Fanns en retursedel på deras webb när man är inloggad. Fick dock stå för frakten själv men körde UPS för 250kr. Returärendet hanterades samma dag som hjulen anlände till dem och pengarna betalades ut dagen efter.
//Fredrik
Är det ett felköp så kan jag förstå att du får stå för returfrakten. Är det däremot en reklamation så skall säljaren stå för returfrakten.

Swehedman

Medlem
Har returnerat en radon hoj med spricka i ramen. Mejlade och fick retursedel. DHL hämtade hemma hos mig utan kostnad. De bytte ramen utan tjafs och tre veckor senare hade jag den tillbaka. Nytt styr och vevlager av bättre kvalitet som plåster på såren.

upplever dem som bra att ha å göra med.

dman

Aktiv medlem
Gjorde precis som de sa och allt gick mycket smidigt.
[Postens utrikes rek visade sig vara det billigaste alternativet för att skicka mindre saker utomlands spårbart - men man får pengar tillbaka från BD iaf]
Tack alla för alla svar!

sdx

Aktiv medlem
Har haft en framgaffel på rep (garanti) utan problem.
Nu få man väl se hur snabba dom är när jag hävdar garanti på skit växlarna från sram.

DanielS

Aktiv medlem
Så här ser det ut när man försöker returnera en vara hos bike discount. Den billiga (~€4) retur-frakten är inte tillgänglig för Sverige verkar det som. Tänkte returnera ett däck, billigaste frakt-alternativet jag hittat är 135kr med Postnord. Däcket kostade €38, kanske bättre att behålla och se om det kommer till användning, eller ev försöka sälja lokalt istället?

1600244451466.png

Tomcaten

Aktiv medlem
Annars kan du alltid låta bli att lösa ut det.

Det fungerar även bra att ringa de.

K.I.D

Ny medlem
Mailat dem innan sommaren om ett paket som va sönder när det kom fram o del som saknades. Fick aldrig något svar. Hoppas det går bättre för dig.

Barometer

Aktiv medlem
Jag ringde dem och reklamerade ett bromsok som läckte. De sa bara "ok, vi skickar ett nytt" och så var det klart. Behövde inte ens skicka tillbaka det gamla.

Här finns kontaktuppgifterna:

DanielS

Aktiv medlem
Jag fick svar på några timmar, och mycket riktigt så får jag betala för retur-frakten om man ångrar ett köp. Det framgick ju iof tydligt om man läst villkoren ordentligt men det gjorde jag inte eftersom jag inte trodde jag skulle jag skulle ångra mig :-)

Men hade nog valt BD ändå eftersom en av de andra grejerna bara fanns där..jaja kanske blir någon annan happyit då som får köpa ett nytt däck till ett bra pris.

zodah

Aktiv medlem
Bike Discount funkar bra.
Tycker däremot att tex Bike24 är sämre. Inte så att de hjälpte mig men de står inte för returfrakt från utlandet automatiskt utan man får skicka kopia på vad man betalat och de betalar bara upp till 10 euro. Ngt att ha i minnet när man beställer. Har man ngt mer värdefullt så vill man vanligen ha spårat och det kostar INTE 100 kr från Sverige utan mkt mer.

ja ja, lite av risken med att beställa från utlandet itsället för att besöka sin lokala handlare.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer