Bikefit för studenter i Stockholm?

Jimin

Medlem
Vet någon ifall man kan göra bikefit någonstans med studentrabatt i Stockholm? Eller om det finns gratis/billigare varianter fast "sämre" bikefit.

Köpte en cykel förra året och har haft den som pendlingscykel till Universitetet i snart 1 år och märkt att jag har börjat få ont i knät i vilket jag inte har haft tidigare.

ooms

Aktiv medlem
Tack! Jag kollar där!
Om du tänker spara till en riktig bikefit finns det nog betydligt bättre alternativ än Sportson. Videon är nog mer tänkt att ge grundläggande råd för en gör-det-själv bikefit.

I Uppsala, där videon är inspelad, finns ex.vis Jacob Moe som är f.d. proffscyklist och kiropraktor:

Det finns antagligen några bra i Stockholm också, men där får andra ge råd.

Jimin

Medlem
Om du tänker spara till en riktig bikefit finns det nog betydligt bättre alternativ än Sportson. Videon är nog mer tänkt att ge grundläggande råd för en gör-det-själv bikefit.

I Uppsala, där videon är inspelad, finns ex.vis Jacob Moe som är f.d. proffscyklist och kiropraktor:

Det finns antagligen några bra i Stockholm också, men där får andra ge råd.
Tack jag kollade där som ett alternativ faktiskt.

Kanske det är värt att ta sig dit, men måste man ta med sig cykeln?
Försöker kolla främst i Sthlm och är det så att det inte finns några "bra" så kanske man får ta sig och köpa en biljett och åka dit :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer