Bikerally Skellefteå 29/6

rayy

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig dra upp. Quid: ska du åka med i bilen imorn?
Skicka ett sms.. Jag nås på noll sju tre 0615949!

Edit:
Quid behövde inte skjuts imorn till SBR. Alltså finns plats i bil Umeå - > Skellefteå imorn lördag. Åker typ 0930 eller nåt. Tillbaka lagom tid.

Any takers? Finns på: Noll sju tre - 061 59 49.

Edit 2:
Jag anmäler mig gärna.. :)

Senast ändrad:

Jon_F_B

Ny medlem
tand kommer in med aningen för hög fart i sista kurvan på etapp 3. Tack för idag förresten. Finfint!
IMG_3668.JPG

tand

Medlem
Ceasar startar på första sträckan

DSC_0248.jpg

Sjukt imponerad av Jon_fb som körde riktigt fort på alla sträckor och dessutom tog hem en överlägsen seger!

DSC_0249.jpg

Rayy körde riktigt bra han med och låg 3:a efter första sträckan

DSC_0250.jpg

Det cyklades så fort i skogarna att den här cykeln tillslut gav upp. (sträcket på baksvingen är ett rambrott!)

DSC_0251.jpg

Tack för en kul dag!

Edit: förtydligande

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Har tyvärr inga bilder att lägga upp, men vill tacka arrangörer och deltagare för en skön dag i cykelns tecken!

*micke*

Ny medlem
En dassig gruppbild är allt jag har att erbjuda.

Stort tack till alla som deltog och ett ännu större tack till Stojje som arrangerade.

Bilagor

• IMG_20130629_131536.jpg
    IMG_20130629_131536.jpg
    132.2 KB · Besök: 19

marran

Aktiv medlem
Wohooo, jäklars att man missade detta! Ni verkar ju haft en superdag, kul! Nu sitter man bara och väntar på resultatlistorna, intervjuerna och filmklippen med skumpasprutandet. Eller i alla fall resultatlistorna.

Vem plockade hem damklassen?

quid

Aktiv medlem
marran skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Vem plockade hem damklassen?

Maria förstås ;) Vi var hela två deltagande damer...

marero

Ny medlem
haha kul @martinpetter att du la märke till det, i min banjooutfit så måste man ju köra lite rått för att kompensera all inka och rosa...

quid

Aktiv medlem
ogami skrev:
> @quid visst körde du gps'n? Hur långt blev det
> sammanlagt? :)

Just ja, glömde bort att skriva det. 12 km landade det på.

Aktiv medlem
Vad glad man blir när man ser att det snurrar på med Rallyn i vårt avlånga land! Tyvärr hinner jag själv inte arra och köra så många längre men något lokalt i år får det bli.

Jag var ju i Umeå igår så det var ju typ bara ett norrländskt stenkast ifån, dock utan cykel...fan!!

ogami

Aktiv medlem
quid skrev:
> ogami skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @quid visst körde du gps'n? Hur långt blev
> det
> > sammanlagt? :)
>
> Just ja, glömde bort att skriva det. 12 km
> landade det på.

Åhå... Kändes längre :)

ogami

Aktiv medlem
Tog lite stillisar med GoPro´n.

G0020690.JPG

G0030697.JPG

G0030698.JPG

G0040707.JPG

G0040708.JPG

G0050717.JPG

Filmade även alla sträckor. Tyvärr blev det sådär. Testade ny vinkel men det blev lite skakigt. Ska testa att redigera och lägger upp så småningom. =)

Tack igen för en grym dag Stojje.

Stojje

Medlem
Nu har jag fixat med hustaket och sovit ut ordentligt så nu är det dags att ta itu med resultaten från bikerallyt.

Jag cyklade omkring med systemkameran i ryggan hela dagen men lyckades inte komma loss och ta en enda bild. Tur att andra kan bistå med detta

Det hela började med en samling med 23 st spända förväntningsfulla och laddade deltagare som inte riktigt viste vad dagen hade att erbjuda. Representanter från Umeå, Luleå, Piteå, Bygdsiljum, Tyskland , Holland, Argentina och inte minst Skellefteå. En brokig skara utrustade med 26 tums hardtails, 29 tummare, fatbikes, allmountainhojar, dhriggar och 29 tums fs. En positiv och trevlig skara visade det sig.

Ett av målen för bandragningen var att alla skulle cyklar ha en chans, oavsett val av utrusning så må bäste cyklist vinna.

Efter 20 min uppvärmande cykling runt Vitberget nådde vi så SS1.
En tekninsk rotig stig med lite stenhällar och diverse surhål som krävde timing och flyt för att behålla farten genom. Lite utför i början, annars inga större nivåskillnader

Cesar var först ut, jagad av Micke. Fatbiksen var snabba. Sen kom Jon, Hade han hittat en genväg eller???. 2,54. Ravy jagade Jon men hamnade 22 sek efter på 3.16. Sen kom David in på 3, 11 och beklagade sig över två kedjehopp efter vägen. Johannes imponerade också med sin hardtail29:a

Resultat SS1 ( censurerade efter 20 för att inte kränka känsliga cyklisters ego)
1. Jon 2,54
2. David 3,11
3. Ravy 3,16
4. Johannes 3,22
5. SvPe 3.23
6. Tobbe W 3,24
7. Samuel F 3,25
8. Micke 3,28
9. Anton H 3,30
10. Ogami 3,33
11. Mats K 3,37
12. Marero 3,39
13. Janne S 3,41
14. Tand 3,42
15. Johan F 3,44
16. Björn Schneider 3,46
17. Håkan E 3,54
17. Jakob 3,54
19. Quid 3,56
20. Jonas L 4,03

SS2 Var mera utförsorienterad MEN med ett stort undantag, - en brant 10m höjdmeters uppförsbacke som SvPe lyckades cykla på träning men inte på tävling.
Hela SS2 ser ut som följer: Snabb flowig stig + springande uppförsbacke+ trixig stig + stök + snabb flowig stig igen.

Ogami fick punka. Fatbikesen var snabba igen, Jon var snabbare, Johannes kan inte ha varit så rädd om hjulen på sin Ht och klämde till med den näst snabbaste tiden. Quid gjorde en otb med efterföljande cykel i ryggen jagad av Marero som gjorde en stark och snabb insats, Håkan ogillade uppförsbacken, Dhåkarna fick upp farten ordentligt och
Ravy som lyckats dra på sig en punktering under träningsåket irrade bort sig i skellefteskogarna och höll på att missa hela SS2.

1, Jon 4,46
2. Johannes 4,48
3. Samuel 4,59
4. Jakob 5,03
5. David 5,05
5. Tobbe W 5.05
7. Björn Schneider 5,10
7. Mats K 5,10
9. Micke 5,12
9. SvPe 5,12
9. Janne S 5,12
12. Marero 5,15
13. Anton H 5,18
14 Tand 5,19
15. Ravy 5,23
16. 5,39
17. Håkan E 5,53
17. Johan F 5,53
19. Jonas L 6,00
20. Quid 6,08

Tyvärr decimerades startfältet till SS3 något pga ”övriga omständigheter”
SS3 En kuperad och slingrig stig . För att spara tid körs SS3 utan rekning och endast efter muntliga instruktioner. En omkullfallen tall med spång bildar hopp och en korsande väg förvirrar.

Nu ska det mycket till för att stoppa Jon. Johannes, David och Samuel är de som ligger bäst till.

Jon slår till med en snabb tid igen. Mats, Ravy och Johannes irrar vid den korsande vägen. David får punka. Tobbe kör stabilt. SvPe och Jakob kör riktigt snabbt och det gör Samuel också. Maria knäcker större delen av killarna i startfältet men ingen kommer ifatt Jon.

Jon är dagens givna vinnare, snabbast på alla 3 specialsträckor. Ingen tvekan om vem som är etta. Övriga startfältet kräver lite matematik för att sortera.

1, Jon 2,58
2. Samuel 3,12
3. SvPe 3,18
4. Tobbe W 3,21
5. Jakob 3,23
5. Marero 3,23
7. JanneS 3, 25
8. Micke 3,28
9. Ogami 3,29
10. Tand 3,35
11. Johannes 3,44
12. Jonas L 3,54
13. Quid 3,55
14. Ravy 4,38
15. Patrik Ö 5,16
16. Mats K 6,47
17. David 16,20

Totalt
1 jon
2 Samuel
3 Tobbe
4 johannes
5 SvPe
6 micke
7 David
8 Marero
8 Jakob
10 JanneS
11 Ravy
12 Mats K
13 ogami
13 tand
15 Jonas L
16 Quid
17 Patrik Ö

Summasumarum

Fascinerade att 23 cyklister cyklar 2 km allt vad de har och 3 st kommer in på exakt samma tid 5,12. Skulle detta vara riktigt seriöst skulle vi behöva startgrind och hundradelar.

Blir det fler deltagare måste man nog skippa rekognoseringsvarvet och bara köra tävling direkt men i stället lägga ner mer tid på skyltning.

Kul att så otroligt många kom från så många olika ställen. Kul att alla olika cykeltyper var representerade och att alla hade möjlighet att hävda sig. Första gången som jag skulle kunna tänka mig en cykel med 29 tum. Fatbikes var en ny upplevelse för mig, flöt på och rullade bra i terrängen. Cyklister är trevliga människor.

Tack för en grym dag

davva

Ny medlem
Tack för en riktigt kul tävling! Skoj med så många deltagare från städerna runt omkring också. Hoppas på fler liknande arrangemang.
/David

Stojje

Medlem
Eftersom jag inte lyckades ta några egna foton under lördagens tävling så tog jag mig friheten att plocka lite bilder från denna tråd för att lägga ut på FB.Om det är någon som inte tycker det är ok så skicka mig ett meddelande så kan jag ta bort bilden./Stojje

quid

Aktiv medlem
ogami skrev:
> quid skrev:
> > Just ja, glömde bort att skriva det. 12 km
> > landade det på.
>
>
> Åhå... Kändes längre :)

Din känsla är rätt, kom på att jag dumpade ju ryggsäcken med GPSen på specialsträckorna. Så totalt blev det närmare 17 km :)

ogami

Aktiv medlem
quid skrev:
> ogami skrev:
> -----
> > quid skrev:
> >
>
> > > Just ja, glömde bort att skriva det. 12 km
> > > landade det på.
> >
> >
> > Åhå... Kändes längre :)
>
> Din känsla är rätt, kom på att jag dumpade ju
> ryggsäcken med GPSen på specialsträckorna. Så
> totalt blev det närmare 17 km :)

Ha! I knew it! =)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer