Bikers Sweden AB i Göteborg

kakan_polen2

Aktiv medlem
Svårt d där med hjul. Dura-Ace va d ja... eller?
Screenshot_20220614-201126_Blocket.jpg

kakan_polen2

Aktiv medlem
Hej Kakan,

Du är välkommen att kolla på cykeln om du har några tvivel.

/Rasmus
Menar du att hjulen på bilden är Dura-Ace C50? Om så är fallet kan jag berätta för dej att det inte är ett par Dura-Ace C50 hjul... och de behöver jag inte åka å titta på cykeln för att se.
Hjulen på bilderna har nav för såkallad j-bend eker... det har Dura-Ace system hjul aldrig haft. Visst det skulle kunna varit en 50mm hög fälgen med Dura-Ace nav med det är det ju inte heller.

Så antingen är du okunnig eller så försöker du lura folk.

Mvh Karl

jonte987

Aktiv medlem
Är inte problemet att det är lite andra förutsättningar om man säljer nåt som företag jämfört med som privatperson?

Sam00

Aktiv medlem
Hur gick det med de falska roval-hjulen?
Han skrev ett pm till mig, och menade på att han satt up Roval hjulen på annons för 1800kr nu efter att ha fått reda på att de är fake. Han svarade dock aldrig på varför han försökte sälja dem till mig en vecka efter att en annan köpare redan påpekat att de är fake.

Som nån ovan redan sa, sätt upp bilder på Roval hjulen om du fortfarande har dem @Bikers Sweden AB Och inte bilder som du redan tagit innan.

antosi

Medlem
Jag tycker det är väldigt intressant att det saknas kompetens för att avgöra om det sitter på tubdäck eller inte på ett par fälgar men samtidigt anser sig vara kompetent nog att avgöra skick på olika cyklar (eller alla beskrivs ju vara "oanvända" eller i "nyskick"..).

Snyggt sätt att bedriva företag på också när han lade upp Roval fälgarna igen, trots att han visste att det var piratkopior. Olagligt much?

Han skrev ett pm till mig, och menade på att han satt up Roval hjulen på annons för 1800kr nu efter att ha fått reda på att de är fake. Han svarade dock aldrig på varför han försökte sälja dem till mig en vecka efter att en annan köpare redan påpekat att de är fake.

Som nån ovan redan sa, sätt upp bilder på Roval hjulen om du fortfarande har dem @Bikers Sweden AB Och inte bilder som du redan tagit innan.
Hej Sam00,

Här har du bild på ett par ej äkta Roval hjul.

/Rasmus

Bilagor

• tempImagep7siOo.png
    tempImagep7siOo.png
    1.4 MB · Besök: 123
Jag tycker det är väldigt intressant att det saknas kompetens för att avgöra om det sitter på tubdäck eller inte på ett par fälgar men samtidigt anser sig vara kompetent nog att avgöra skick på olika cyklar (eller alla beskrivs ju vara "oanvända" eller i "nyskick"..).

Snyggt sätt att bedriva företag på också när han lade upp Roval fälgarna igen, trots att han visste att det var piratkopior. Olagligt much?
Hej Antosi,

Efter att ha läst denna tråden har jag nu slutat skriva kommentarer angående skicket i annonserna.

/Rasmus

Menar du att hjulen på bilden är Dura-Ace C50? Om så är fallet kan jag berätta för dej att det inte är ett par Dura-Ace C50 hjul... och de behöver jag inte åka å titta på cykeln för att se.
Hjulen på bilderna har nav för såkallad j-bend eker... det har Dura-Ace system hjul aldrig haft. Visst det skulle kunna varit en 50mm hög fälgen med Dura-Ace nav med det är det ju inte heller.

Så antingen är du okunnig eller så försöker du lura folk.

Mvh Karl
Hej Kakan,

Ifall det du skriver stämmer är cykeln inte längre till salu.

/Rasmus

Hej Antosi,

Nej, jag är inget cykel proffs.
Ja, jag gör misstag.
Nej, jag vill absolut inte lura någon.

/Rasmus

UprightCitizen

Aktiv medlem
Hej Antosi,

Ja, jag gör misstag.

/Rasmus
Du kanske inte vill lura någon, men du vill tjäna lätta pengar. Alla idag är för fina för vanligt atbete som faktiskt bidrar med något till samhället. Alla ska vara entreprenörer, spelar ingen roll att man inte har ideer, kunskap eller erfarenhet. Allt du gör är att parasitera på andrahandsmarknaden. Skaffa en ett riktigt jobb eller en riktig affärside. Ledsen för den hårda tonen, men jag är less på den här tidsandan.

kakan_polen2

Aktiv medlem
Hej Kakan,

Ifall det du skriver stämmer är cykeln inte längre till salu.

/Rasmus
Låter bra. Vill du ha det bekräftat och vara seriös så går du till en butik med skillnaden mekaniker och frågar. Eller tar ett par närbilder å skickar dem till Shimano Nordic.

Eller så litar du bara på mej med 15 års yrkeserfarenhet å 25 års cykelnörd.

Mvh Karl

ooms

Aktiv medlem
Så du menar alltså att lagar gäller även om man inte känner till dem?
Jag har alltid trott och hoppats så, men på sistone har ju folk blivit frikända från ganska allvarliga brott med motiveringen att de ”inte kände till att det de gjort var förbjudet och att de därför omöjligt kunnat ha uppsåt”…
Så nu har jag börjat tvivla.

Du kanske inte vill lura någon, men du vill tjäna lätta pengar. Alla idag är för fina för vanligt atbete som faktiskt bidrar med något till samhället. Alla ska vara entreprenörer, spelar ingen roll att man inte har ideer, kunskap eller erfarenhet. Allt du gör är att parasitera på andrahandsmarknaden. Skaffa en ett riktigt jobb eller en riktig affärside. Ledsen för den hårda tonen, men jag är less på den här tidsandan.
Hej,

Vinsten från detta företaget går åt nya ider. Till exempel försöker jag skapa en tjänst där man direkt kan kolla upp cykel ramnummer i polisens register.
En annan del av min tid går åt till att försöka få in nya elcykel företag från USA till Sverige, så att folk med lägre inkomst kan köpa en kvalitativ elcykel för 15.000 istället för 30.000. Men tack för tipset.

/Rasmus

marr

Moderator
Forumvärd
Hej,

Vinsten från detta företaget går åt nya ider. Till exempel försöker jag skapa en tjänst där man direkt kan kolla upp cykel ramnummer i polisens register.
En annan del av min tid går åt till att försöka få in nya elcykel företag från USA till Sverige, så att folk med lägre inkomst kan köpa en kvalitativ elcykel för 15.000 istället för 30.000. Men tack för tipset.

/Rasmus
Tycker mest du verkar försöka kränga rätt tveksamma saker. Olagliga el vad de nu är för nått osv.
Hur ser det ut med ce märkning på det du importerar?

UprightCitizen

Aktiv medlem
Hej,

/Rasmus
Mmm. Ett tips då, eftersom du inte verkar vara så noga på att ta reda på vad du säljer eller vilka regler som gäller: du som importör ansvarar för att produkterna har alla certifieringar som krävs. Det kan bli en jobbig historia om en batteriladdning råkar bränna ner ett hus eller liknande.

marr

Moderator
Forumvärd
Mmm. Ett tips då, eftersom du inte verkar vara så noga på att ta reda på vad du säljer eller vilka regler som gäller: du som importör ansvarar för att produkterna har alla certifieringar som krävs. Det kan bli en jobbig historia om en batteriladdning råkar bränna ner ett hus eller liknande.
Man kan väl köra vidare på "jag visste inte det" borde hålla där med?

stigmarodören

Aktiv medlem
Hej Jonte,
Förr brukade jag skriva min egen åsikt om cykelns skick. Nu försöker jag enbart hålla mig till fakta och spec i annonserna. Specen ska alltid stämma i mina annonser.
/Rasmus
Hej David,

Helt okej att ha olika åsikter. Min är att om en flera år gammal cykel är använd 5 gånger så är den ganska oanvänd! Men förstår om andra tycker på annat sätt.

/Rasmus
Hur var det nu, skulle du undvika åsikter eller fortsätta ljuga om huruvida en cykel är använd eller ny? Det är ingen subjektiv åsikt. Antingen är den oanvänd eller ej.

För övrigt säger du att du ofta köper cyklar för angett pris vilket kan stämma men först efter att du försökt och misslyckats med prutning.

antosi

Medlem
Hej Antosi,

Ja, jag gör misstag.

/Rasmus
Din intention är säkerligen inte att lura någon men isåfall är det din grova okunskap inom ämnet som gör att du faktiskt lurar folk ändå. Tag detta inlägg jag skrev tidigare i våras om en annons du lagt upp där du jämför den annonserade cykeln med en 8 år nyare cykel med helt andra komponenter (mer än kolfiberhjulen och Di2 som du noterade i annonsen ). Men det är ju inte bara komponenterna som skiljer utan precis som påpekat nedanför i tråden jämför du med en betydligt dyrare ram. Säljer en SL men jämför priser med en SLX. Det hade inte ens varit en sjyst jämförelse om båda cyklarna varit lika gamla och din jämförelse vilseleder konsumenter rätt grovt.

Fick mig även ett gott skratt idag när jag kollade på fler av dina annonser. Det okända väskmärket B&W...
1655985041567.png

Jag tror det kan vara en god idé att lägga mycket av tiden du har till förfogande på att faktiskt lära dig branschen.

marr

Moderator
Forumvärd
Din intention är säkerligen inte att lura någon men isåfall är det din grova okunskap inom ämnet som gör att du faktiskt lurar folk ändå. Tag detta inlägg jag skrev tidigare i våras om en annons du lagt upp där du jämför den annonserade cykeln med en 8 år nyare cykel med helt andra komponenter (mer än kolfiberhjulen och Di2 som du noterade i annonsen ). Men det är ju inte bara komponenterna som skiljer utan precis som påpekat nedanför i tråden jämför du med en betydligt dyrare ram. Säljer en SL men jämför priser med en SLX. Det hade inte ens varit en sjyst jämförelse om båda cyklarna varit lika gamla och din jämförelse vilseleder konsumenter rätt grovt.

Fick mig även ett gott skratt idag när jag kollade på fler av dina annonser. Det okända väskmärket B&W...
Visa bilaga 563006

Jag tror det kan vara en god idé att lägga mycket av tiden du har till förfogande på att faktiskt lära dig branschen.
Bra pris iallafall. Synd på det okända märket bara.. Gissar på att den var snabbsåld.

Manurhin2

Aktiv medlem

Visa bilaga 563006

Och att googla sär skrivning.

jolov

Aktiv medlem
Jag uppskattar ändå att man siktar på småskalig import av ett nordamerikanskt märke för att kunna erbjuda ett prisvärdare alternativ än den nuvarande storskaliga importen från asien

Jag uppskattar ändå att man siktar på småskalig import av ett nordamerikanskt märke för att kunna erbjuda ett prisvärdare alternativ än den nuvarande storskaliga importen från asien
Cykelhandel, framförallt när det gäller elcyklar, kräver rätt hög kompetens på tillverkare, återförsäljare och mekaniker. Framförallt tänker jag mig att en importerad elcykel kommer vara ett helvete när det gäller service, garantier och reklamation.

Topp