Biketown.se / tcm cykel pålitliga internetbutiker?

Filip37864

Medlem
Hej! Kollar lite på fullfacehjälmar och såg att biketown och tcm cykel hade ett riktigt bra pris på en bell - hjälm. Aldrig hört om sidorna förut så ville kolla om någon annan har handlat där och om de är en bra / pålitlig internet butiker. :)

Senast ändrad:

Audioholic

Aktiv medlem
Jag har handlat Thule-fäste till cykeln. Sidan känns lite knas, men de skickade till mig iaf. Får nyhetsbrev som känns äkta sedan dess.

Hälsingland

Aktiv medlem
Tcm är snabba om det finns i lager, tcms webblager ligger i Söderhamn även om säkert endel saker finns i sthlm. Biketowns Web speglar butiken i Falun, det är inga skurkar som huserar i dom. Biketown har en butik i Gävle också men där är det mest motor.

WFD

Medlem
Klart nöjd med TCM. Smidiga svar vid samtal och dom skickar snabbt. Vettig tracking via DHL och man kan välja utlämningsställe.

N_sandstrom

Aktiv medlem
Har handlat mina 3 första gånger från TCM nu i somras.
Blev förvånad över att shimanokomponenter plötsligt var billigare i Sverige än i Tyskland, snabbt gick det också.

Sitter Biketown ihop med Cykloteket?
Beställde från dom i veckan, och nu har jag SMS från dhl om ett paket från Biketown.

JIllergard

Medlem
Har handlat mina 3 första gånger från TCM nu i somras.
Blev förvånad över att shimanokomponenter plötsligt var billigare i Sverige än i Tyskland, snabbt gick det också.

Sitter Biketown ihop med Cykloteket?
Beställde från dom i veckan, och nu har jag SMS från dhl om ett paket från Biketown.
Ja hur hänger alla ihop?
Beställde cykel fr biketown som levererades från spobik/cykelkraft. Och dom hör ihop med Cykloteket på nåt sätt.

Bra ställen både TCM och biketown, med snabba leveranser.

N_sandstrom

Aktiv medlem
Ja hur hänger alla ihop?
Beställde cykel fr biketown som levererades från spobik/cykelkraft. Och dom hör ihop med Cykloteket på nåt sätt.
Nu blev jag påminnd om vad jag såg på Prisjakt innan beställningen.

Nog hänger dom ihop allt :p

1656659430905.png

eucalyptus

Aktiv medlem
Nu blev jag påminnd om vad jag såg på Prisjakt innan beställningen.

Nog hänger dom ihop allt :p

Visa bilaga 564379
De ingår alla i samma huvudkoncern. Spobik/cykelkraft sköter lager åt alla de övriga.

Så spelar ingen roll vilken filial du handlar ifrån, pengarna går till samma konto och grejerna kommer från samma lager.

Fredrik Å

Aktiv medlem
TCM är min lokale handlare
Väldigt bra att med och göra.
Beställde från deras webbshop senast nu i måndags eftermiddag och hämtade paketet i butiken i torsdags.
Har närmare till butiken än postombudet...

N_sandstrom

Aktiv medlem
Lite "omodern" upplevelse att e-handla från Cykloteket.

Inget mail om att saker är skickat, inget spårningsnummer, men ett sms från DHL om paket att hämta.

Det visar sig bara innehålla delar av ordern, och en timme efter jag att jag hämtat så kommer sms om nästa paket.
Tur att det är nära till ombudet :p

Fredrik Å

Aktiv medlem
Lite "omodern" upplevelse att e-handla från Cykloteket.

Inget mail om att saker är skickat, inget spårningsnummer, men ett sms från DHL om paket att hämta.

Det visar sig bara innehålla delar av ordern, och en timme efter jag att jag hämtat så kommer sms om nästa paket.
Tur att det är nära till ombudet :p
Det är nog inte bara på Internet det är en omodern upplevelse..
Jag har försökt att handla både cykel och tillbehör där men blev ignorerad i båda två butikerna jag besökte dessutom vid flera tillfällen.
Går inte dit igen.
Det som inte finns hos TCM beställs från Bikester.se eller Bike24.com

eucalyptus

Aktiv medlem
Råkat ut för samma.. Beställt tre grejer från Cykloteket, men fick en artikel levererad från Spobik/Biketown.
Får inte tag på någon av dessa tre butiker för att få bekräftat att de "sitter ihop" så jag fått varan korrekt, samt så undrar jag ju när övriga artiklar kommer dyka upp..
Läs tidigare kommentarer

Är Tcm sega på att skicka varorna? Min beställning har stått som inväntar information nu sen i fredags förra veckan i mina paketappen.

WFD

Medlem
Är Tcm sega på att skicka varorna? Min beställning har stått som inväntar information nu sen i fredags förra veckan i mina paketappen.
Jag har aldrig råkat ut för det. Allt jag har beställt har gått iväg senast dagen efter. Står det inget om vilken information dom saknar?

BJS

Aktiv medlem
Kontakta dem, de väntar kanske på en konfig ifrån dig. Har för mig att jag råkade ut för något liknande när jag glömde att tala om vilket omfång det skulle vara på en kassett.

Kontakta dem, de väntar kanske på en konfig ifrån dig. Har för mig att jag råkade ut för något liknande när jag glömde att tala om vilket omfång det skulle vara på en kassett.
Nej inget alls, är bara ett edgefäste jag beställt så det är väl inget dom behöver ha någon mer info om kan jag tycka. Har mailat dom idag men inget svar ännu.

Mini_me

Aktiv medlem
Inte så konstigt iof. Sem både för dom och många cyklister. Som alltid kommer på att man ska ha nåt inför resan med cykeln. Då blir det lite stopp i maskinen.

Beställde också från tcm nyss. Fick ett mail om att de hade stort tryck på ordrar och att leverans skulle dröja lite längre :/
Ok det fick inte jag och jag fick även spårningslänken den 1 juli, men paketet är då inte inlämnat ännu. känns lite sådär då jag läste denna tråd innan med snabb frakt, då jag behövde den innan denna helg.

Fick först ett mail att det varit strul får en person och att den var skickad, 20 min senare fick jag ett från en annan att den inte fanns i lager och skulle dröja. Men när jag svarade på det så sa dom att den var skickad.

CCS

Aktiv medlem
TCM - dom skriver i orderbekräftelsen att dom vid förseningar eller andra problem ska kontakta kunden utan dröjsmål. Stämmer ej.

Beställde en kassett och en kedja onsdag morgon 6/7 och fick bekräftelse samt spårningslänk till DHL inom några timmar.

Fredagen 8/7 mailade jag och frågade om varför det inte skickats ännu, inget svar under hela måndagen igår och inte idag heller. Mailade idag igen vid lunchtid, och ännu inget svar.

På DHL-länken står det fortfarande "Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning" nu snart 7 dygn efter beställning. Båda delarna hade vid beställning status i lager och leveranstid angiven till 1-4 vardagar.

Dålig kommunikation och seg leveranstid är tyvärr mina upplevelser som kund för första och kanske sista gången hos TCM Tyresö. :cautious:

Senast ändrad:
TCM - dom skriver i orderbekräftelsen att dom vid förseningar eller andra problem ska kontakta kunden utan dröjsmål. Stämmer ej.

Beställde en kassett och en kedja onsdag morgon 6/7 och fick bekräftelse samt spårningslänk till DHL inom några timmar.

Fredagen 8/7 mailade jag och frågade om varför det inte skickats ännu, inget svar under hela måndagen igår och inte idag heller. Mailade idag igen vid lunchtid, och ännu inget svar.

På DHL-länken står det fortfarande "Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning" nu snart 7 dygn efter beställning. Båda delarna hade vid beställning status i lager och leveranstid angiven till 1-4 vardagar.

Dålig kommunikation och seg leveranstid är tyvärr mina upplevelser som kund för första och kanske sista gången hos TCM Tyresö. :cautious:
Var samma för mig, men det kom tillslut efter ca 1 vecka.

n_andersson

Aktiv medlem
Beställde en frihjulsbody hos biketown 6 sep 21 och har inte fått den ännu. Nu hoppas jag inte att den kommer längre då jag hunnit sälja cykeln 😬

Fredrik Å

Aktiv medlem
Var samma för mig, men det kom tillslut efter ca 1 vecka.
Misstänker att boven heter DHL.
Beställde från Bike24.com för en månad sen. Bike24.com brukar alltid funka felfritt men DHL lyckades strula till det något oerhört .
Tog lite drygt 1.5 vecka innan prylarna kom.
Då hade mitt paket valsat runt i Sverige i 10 dagar varav en dag var bokad för leverans men inte kom dom.....
Oftast hade paketet åkt runt mellan olika bilar och depån i Västberga...

Topp