BikeYoke Divine SL?

Bulldog76

Medlem
BikeYoke Divine SL?
Läste att Divine SL är squishy, dvs rör sig något, då den är i mellanläge. Kan någon som har testat eller äger en sådan bekräfta att det verkligen är så?
Ibland på väldigt tekniska partier vill man ju bara ta ner sadeln kanske 10mm och jag tror jag skulle vilja ha en helt stum pinne i även detta läge.
Pinnen rör sig lite när den inte är nere helt. Det är en så kallad Climb mode som finns på den. Jag har det så på min. Några mm rörelse,

aland33

Medlem
BikeYoke Divine SL?
Pinnen rör sig lite när den inte är nere helt. Det är en så kallad Climb mode som finns på den. Jag har det så på min. Några mm rörelse,
Tack för era svar. Tycker Bulldog76 som har märkt av "Climb mode" att det stör då man lägger mer kraft på pedalerna?
Med en FS så ser jag inte så stor orsak för rörelse på pinnen.

Bulldog76

Medlem
BikeYoke Divine SL?
Tack för era svar. Tycker Bulldog76 som har märkt av "Climb mode" att det stör då man lägger mer kraft på pedalerna?
Med en FS så ser jag inte så stor orsak för rörelse på pinnen.
Jag har också FS. Men det stör mig absolut inte. Jag kan tycka det är rätt bra när det är riktigt brant och tekniskt uppför. Mitt problem är snarare att jag har svårt att bara trycka ner den lite för att få till climb mode 😀😂

Senast ändrad:

Peter Hall

Ny medlem
BikeYoke Divine SL?
Jag har haft min Divinel SL nu i ca 6 veckor. Första månaden fungerade den perfekt, om än lite mackig att installera.
Dock har den strulat senaste två veckorna då den blivit riktigt trög att få ihop. Upp går den lika lätt som ny.

Någon som upplevt likande, eller har någon aning om vad som felas?

Jag har spänt vajern i hopp om att den töjt ut sig, men ingen skillnad.

Crossmax

Aktiv medlem
BikeYoke Divine SL?
Jag har haft min Divinel SL nu i ca 6 veckor. Första månaden fungerade den perfekt, om än lite mackig att installera.
Dock har den strulat senaste två veckorna då den blivit riktigt trög att få ihop. Upp går den lika lätt som ny.

Någon som upplevt likande, eller har någon aning om vad som felas?

Jag har spänt vajern i hopp om att den töjt ut sig, men ingen skillnad.
Kanske dags att serva den? Dvs en "ytterbens"-service som du kan göra själv hemma på 15 min.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer