[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

GoranS

Aktiv medlem
Svaret står ju i bilden :)
Arromanches-les-bain?
Är det texten på huset näst längst till vänster du syftar på så?

Ja, om jag vet att det står det så kan jag få ihop det men annars är det för låg upplösning för att i alla fall jag ska kunna läsa det.

JojjeM

Aktiv medlem
Ibland har man tur :)

Vad heter fyren som jag passerade på höstens sista båttur?

var2.JPG

/Johan

nisseson

Aktiv medlem
Snyggt. Bilden är din.

Kände du igen den eller var det bildgoogling?

/Johan
Ska erkänna att det var lite igenkänning och sen bildgoogling för att bekräfta.

Nästa bild: tagen på lång dagstur med landsvägscykel. Jag kommer vara lite petig med precisionen på platsen.

DSC_1583~2.JPG

JojjeM

Aktiv medlem
Kul. Gissningen var en ren Googleprodukt.
Sökte på "suspension bridge" och fick rätt snabbt korn på den karakteristiska fackverkspylonen.

En av sönerna flyttade hemifrån i höstas. Här är hans utsikt. Stad räcker.

var3.JPG

/Johan

BuTTuS

Aktiv medlem
Kul tråd, även om den är en bit over my head! Fast jag kunde faktiskt Röros ett par sidor tillbaka, sådetså :-)

radarminnet

Aktiv medlem
bilder i byggnader är ju omöjliga att gissa, det är ju typ som att jag skulle ta kort i mitt hus och låta er gissa vart jag bor, aja vi får vänta tills nästa bild
Om mitt svar stämmer, vilket jag tror att det gör, så var det det absolut första jag tänkte på när jag såg bilden. Och det är inte inne i en byggnad, det är under en bro.

H.

Aktiv medlem
Om mitt svar stämmer, vilket jag tror att det gör, så var det det absolut första jag tänkte på när jag såg bilden. Och det är inte inne i en byggnad, det är under en bro.
Ja, du har rätt. Även fast svaret jag sökte var Atlasmuren. Men när du förtydligade med "under en bro" och St Eriksbron så blir det ju nästan inte mer exakt. :)

Gissade att den skulle gå rätt snabbt.

Edit: se https://www.mitti.se/debatt/debatt-...v-som-buras-in/aRKojo!lI19V2fBwM9h94Kxj4QfYw/

Och för att gå full circle så är denna artikel skriven av @RöjRöj som nyligen publicerade en videorecension av Transition Spur här på happy.

Senast ändrad:

radarminnet

Aktiv medlem
Ja, du har rätt. Även fast svaret jag sökte var Atlasmuren. Men när du förtydligade med "under en bro" och St Eriksbron så blir det ju nästan inte mer exakt. :)

Gissade att den skulle gå rätt snabbt.

Edit: se https://www.mitti.se/debatt/debatt-...v-som-buras-in/aRKojo!lI19V2fBwM9h94Kxj4QfYw/

Och för att gå full circle så är denna artikel skriven av @RöjRöj som nyligen publicerade en videorecension av Transition Spur här på happy.
Hade ingen aning om att det hette så, och har aldrig varit in där under bron. Däremot har jag gått förbi många gånger, och det första jag tänkte när jag såg bilden var "sådär måste det se ut under S:t Eriksbron!"

GoranS

Aktiv medlem
Känns inte så lätt då det i alla fall i mina ögon inte finns ngt riktigt karaktäristiskt i bilden. Eukalyptus(?) och tall(?), en damm med någon mur runt, ...

Äh, börjar med en gissning så får vi se vad som händer: Sydney?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer