[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

radarminnet

Aktiv medlem
Känns inte så lätt då det i alla fall i mina ögon inte finns ngt riktigt karaktäristiskt i bilden. Eukalyptus(?) och tall(?), en damm med någon mur runt, ...

Äh, börjar med en gissning så får vi se vad som händer: Sydney?
Svårt kanske, men platsen ligger i en stad som är ett populärt resmål, och vid ett populärt utflyktsmål i staden. Gissar att det är många här som varit där. Växtligheten skulle jag säga är relativt karaktäristisk.

WSMC

Aktiv medlem
Har testat casting och det var riktigt kul!
Fortsätter med tema vatten.
Var är bilden tagen?
DSC_0332.JPG

GoranS

Aktiv medlem
Min farbror åker bara till Kreta på semester. Samma hotell varje gång. Så han har visat bilder från Kreta =)
Inte direkt överraskningarnas man.
Är han nöjd och glad med det så är det väl inget fel i det. Personligen tycker jag dock lite av nöjet med resande är att få se nya saker.

weldion

Aktiv medlem
Är han nöjd och glad med det så är det väl inget fel i det. Personligen tycker jag dock lite av nöjet med resande är att få se nya saker.
Ja, inte skall jag hindra honom att trivas med det. Han får ändå inte epitetet "Överraskningarnas man".
Kör lite blandat själv. Ses sig om i världens samtidigt, när man har sommarstuga, så visar det på att ett återkommande.

n3wton

Aktiv medlem
Jag fick direkt känslan av närheten till Alingsås av någon anledning, och eftersom sjön såg ganska stor ut chansade jag på Mjörn. Åkte förr till Töllsjö ibland och då är ju Stora Färgen mer rimligt att se (väl?) men kom inte på det. Intressant att se om det stämmer.😛

H.

Aktiv medlem
Runn? Fast jag lyckas inte klura ut var det skulle vara fotat. Nån hög plats, typ som Gruvriset, men hittar inget som stämmer.

Niklasberglund

Aktiv medlem
Är fastigheten på bilden relevant till att man ska kunna gissa vart/vad det är? eller är det bara ett random ställe?

GoranS

Aktiv medlem
Observationer jag gör:

1) Om man tittar på skuggorna tycker jag det ser ut som huset ligger på östra sidan av sjön.
1a) Om 1 är rätt tycker jag det ser ut som utbredningen är mer i Ö-V riktning än N-S
2) Det är ganska mycket granskog
3) Man ser något enstaka hus men inga större orter
4) Det finns något ute i vattnet på några ställen som jag inte kan identifiera vad det är.
5) Ingen göl, men sannolikt inte någon av de största sjöarna i landet

Får dock inte någon idé om vad det ska vara för sjö

Niklasberglund

Aktiv medlem
Vidare @GoranS observationer så tycker jag att det är en svart skylt till vänster om bilarna till höger i bild. Ser ut som en gårdsskylt eller liknande.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer