[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

GoranS

Aktiv medlem
Problemet är ju lite att för novisen finns det mängder av berg som ser rätt likartade ut i Dolomiterna. Möjligt att det finns någon information i bilden som man skulle kunna utnyttja för att googla fram det men jag ser det i alla fall inte.

ooms

Aktiv medlem
Visuella likheter finns absolut. Men det är inte rätt.
Jag gick mer på att Cristallo med lite god vilja skulle kunna tolkas som Bianco (om det var själva namnet i Berks gissning som var nära...). Men GoranS senaste gissning, Vallon Bianco, är också fel alltså? Har inte sett att den avfärdats ännu...

H.

Aktiv medlem
Så är det. Men därför har jag gett ledtrådar... Knäcker man ledtråden om @Berk så har man svaret serverat på ett fat. Men jag ska försöka komma på nån annan ledtråd så länge.

H.

Aktiv medlem
IMG_20190721_150821_085.jpg

Jag tänkte att den här bilden hade varit för lätt så jag tog en bild inne i massivet istället. Men den här kanske hade varit bättre? Aja, här är en ledtråd som nog ska räcka iaf.

Berk

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
I så fall var jag ju riktigt nära med Piza Innerkofel som ju ingår i samma grupp Langkofel/Sassolungo.

Nåväl, ny bild. Får se om den går att bildgoogla eller om någon känner igen det.

Vilket bergspass är jag på väg ner från?
Bild.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer