[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Bsk

Aktiv medlem
Vad heter platsen där kyrkan ligger.?
IMG_20200717_183201.jpg

weldion

Aktiv medlem
Lätt! Det är Sveg, med fontänen där vid Lillön!

GoranS

Aktiv medlem
Jag tror på Muntis. Bara att hoppas att ooms hittar ut från skidtråden och kan rätta.

Muntis

Aktiv medlem
Se där, hade tur när jag googlade. :)

Vilken sjö befinner jag mig vid?
IMG_2316.jpg

weldion

Aktiv medlem
Snyggt! Det gick snabbare än jag förväntat mig. Bilden är din Welfion!
Har varit och jobbat en del på dammen där, så det kändes bekant. Nog för att det är många år sedan, men jag har koll på omgivningen.

weldion

Aktiv medlem
822E9DCA-ADCC-427F-8DAB-6C5D324A0DA1.jpeg

Vad heter gatan bakom min rygg?

GoranS

Aktiv medlem
Foto (som jag tagit) av foto (som jag tagit) så kvaliteten är väl sådär. Borde dock gå att se vad det är i alla fall.

Det som söks är förstås byggnadens namn.
Bild.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
En fundering är hur många bilder som "gissats" rätt på utan några som helst hjälpmedel eller extra ledtrådar från bildpostaren.

Personligen har jag sedan nystarten tagit tre utan hjälp; Seiser Alm, Monte Grappa och Ankarudden. Resterande av de jag grejat har varit sådana att jag nog kunde ha suttit och gissat till domedagen utan att greja dem.

weldion

Aktiv medlem
En fundering är hur många bilder som "gissats" rätt på utan några som helst hjälpmedel eller extra ledtrådar från bildpostaren.

Personligen har jag sedan nystarten tagit tre utan hjälp; Seiser Alm, Monte Grappa och Ankarudden. Resterande av de jag grejat har varit sådana att jag nog kunde ha suttit och gissat till domedagen utan att greja dem.
Du får ut och resa mer!
Fast det kan vara svårt att gissa rätt, även när man varit där. En vinkel av platsen som man själv inte sett (eller inte fastnat i minnet).
Det har hänt mig själv under de senaste dagarna i den här tråden.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem

Kollade igenom tråden (sedan nystarten) och de enda jag fixade utan internethjälp var Abu Dhabi och dina två första bilder (Calpe och Gesundaberget) men dessa var väl meningen att de skulle vara lätta för att få igång tråden igen efter att den legat i flera års dvala. Några har jag fått fram vid första googlingen men överlag har det dock krävts rätt mycket sökande på nätet för att nå fram till rätt svar. Vissa bilder har jag gett upp direkt eftersom jag vet att någon annan kommer hinna före, andra har jag gett mig fan på att klara.

ooms

Aktiv medlem
Då kör vi igen! Vilken stad?
D9F466DB-E25E-43AA-AB6D-4095F3010FDB.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Du får ut och resa mer!
Fast det kan vara svårt att gissa rätt, även när man varit där. En vinkel av platsen som man själv inte sett (eller inte fastnat i minnet).
Det har hänt mig själv under de senaste dagarna i den här tråden.
Eller titta mer på bilder på nätet! Monte Grappa som jag grejade utan hjälp har det, tråkigt nog, aldrig blivit av att ta mig upp till så den tog jag enbart på att jag suttit och tittat tillräckligt mkt på nätet.

GoranS

Aktiv medlem
Kollade igenom tråden (sedan nystarten) och de enda jag fixade utan internethjälp var Abu Dhabi och dina två första bilder (Calpe och Gesundaberget) men dessa var väl meningen att de skulle vara lätta för att få igång tråden igen efter att den legat i flera års dvala. Några har jag fått fram vid första googlingen men överlag har det dock krävts rätt mycket sökande på nätet för att nå fram till rätt svar. Vissa bilder har jag gett upp direkt eftersom jag vet att någon annan kommer hinna före, andra har jag gett mig fan på att klara.
Jo, i viss mån var tanken med de inledande bilderna att få igång tråden. Delvis var det också pga att jag vet att jag har en tendens att tro att det som jag vet/tycker är enkelt per automatik är något som andra också vet/tycker är enkelt.

weldion

Aktiv medlem
Eller titta mer på bilder på nätet! Monte Grappa som jag grejade utan hjälp har det, tråkigt nog, aldrig blivit av att ta mig upp till så den tog jag enbart på att jag suttit och tittat tillräckligt mkt på nätet.
Ja, det förstås! Tror att jag skulle kunna placera mig rätt i geografin rätt så snabbt med en bild på Sfinxen, utan att ha varit där.

H.

Aktiv medlem
Jag skulle nog plockat 3-5 av bilderna utan googling. Tex ankarudden, fyren svartklubben och några andra. Statyn på Öja/landsort använde jag google för att bekräfta att jag gissat rätt. Hade inte google funnits hade jag gissat på landsort ändå. Jag har dock kopplingar till både torö och grisslehamn.

GoranS

Aktiv medlem
Hm, glömde bort La Grave som jag ju fick in på en helt galen råchansning. Så, fyra. Sen finns det ju en del som jag inte sett förrän de redan varit korrekt gissade. Tror dock inte att jag hade kunnat gissa ngn av de bilderna.

Mats65

Aktiv medlem
Var är bilden tagen?
Specifik plats alltså. Inte bara område.
4E27E7B9-B530-4670-A5D9-9ADD7638E227.jpeg

Senast ändrad:

H.

Aktiv medlem
Är det från berget ovanför Helags fjällstation i riktning mot Sylarna?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer